יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

עוגת גבינה

במחברת המתכונים שלי ליד כותרת המתכון אני כותבת ממי קיבלתי אותו.
יש לי כמה מתכונים מלפני ה-מ-ו-ן שנים, בינהם כמה שווים ביותר של אמא של נעה- חברת הילדות הכי ותיקה שלי.. אחד הטעמים שאני הכי זוכרת, הוא עוגת הגבינה שלה. נעה ואני יושבות במטבח ( מטבח לבן בעיצוב מודרני, עם אריחי קרמיקה אדומים ) אוכלות עוגת גבינה ישר מהתבנית עם מזלגות....שיא השחיתות!

זו עוגת הגבינה שבסופו של דבר אני הכי אוהבת וחוזרת אליה תמיד.
גם עכשיו שהיא עברה שינוי קל להיות ללא גלוטן.

עוגת גבינה של ציפי

מתכון מקורי ( למטה אכתוב שינויים , כולל ללא גלוטן )

כוס פירורי ביסקויט
4 כפות חמאה מומסת

לערבב יחד, לשטח בתבנית עגולה ( אני משתמשת בתבנית פאי 26 )
לאפות בחום בינוני כ 10 דקות

מלית
500 גר גבינה 9%
1 גביע שמנת חמוצה
חצי כוס סוכר
2 ביצים
כפית וניל
2 כפות קמח

לערבב, לשפוך על הפירורים, לאפות בתנור חום בינוני עד שמתחיל להזהיב.
לשפוך מעל- 2 שמנת חמוצה עם כף סוכר עם טיפת סוכר וניל או וניל.
חזרה לתנור ל 10 דקות.
לקרר .

שינויים שלי:
ניתן להכין עם פירורי עוגיות או ביסקויט נטול גלוטן.
הפעם הכנתי עם תחתית קצת שונה:
כוס בייגלע נטול גלוטן - מרוסק במעבד מזון
לזה הוספתי כ 30-40 גר חמאה מומסת
3-4 כפות נוטלה.
להמשיך לרסק יחד במעבד מזון.
לשטח בתבנית ( כנ"ל ) ולאפות כ 10 דקות בחום בינוני.

שינויים קטנים במלית:
אני שמה 750 גר גבינה, וממליצה על הגבינה החדשה בטעם של פעם של תנובה. אפשר כל גבינה-5% או יותר...
אני מוסיפה קצת גרד לימון
במקום 2 כפות קמח- 2 כפות קורנפלור


                                                        תחתית פירורי בייגלע ונוטלה



                                                            הכל יחד בקערת המיקסר




                                                               אחרי עירבוב קצר


                    
                                                                  העוגה מוכנה




                                                                  ופרוסה......


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה