יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

רוגלעך נטולי גלוטן- אמריקאיים

שוב, מתכון מבית אינה גרטן.
בארה"ב רוגעלך זה לא מה שאנחנו קוראים לו רוגלעך כאן... כאן- אני מתכוונת לאילו משמרים, כהים מלאים ריח של וניל מזויף ( לא יפה להגיד איכס על אוכל ) שיש בכל סופר. מיותר לציין שזה לא משהו שאני מתגעגעת אליו.
הרוגלעך שם הם עם בצק פריך מדהים, נמס בפה.
פעם ראשונה שהכנתי אותם כבר הייתי פוסט-צליאק, ככה שבעצם מעולם לא טעמתי אותם בורסיה הגלוטנית, אבל חוש הריח המפותח שלי אמר לי שהם טעימים בטירוף! וכמובן שמיד הייתי חייבת להכין גם ללא גלוטן.

הבצק מעצבן בטירוף ( בורסיה הנטולה ) ויפים- הם לא יוצאים. אבל למי אכפת, כשהטעם טוב ?! ( לא לי! )

שבוע שעבר מצאתי מתכון דומה עם שינוי קל של תוספת ביצה לבצק- מיותר לחלוטין. אני חוזרת למתכון המקורי של אינה , שהוא השווה בעיני.  ( גם חשבתי שעם הביצה הבצק יהיה יותר גמיש ונוח לעבודה. ממש לא. הבצק סיוט לא קטן, דביק, ואין  ברירה אלא לעבוד עם לא מעט קמח נ"ג כלשהוא תוך כדי רידוד ואיכשהוא לקמבן את כל העסק בזריזות )

רוגלעך אמריקאיים

לבצק:
110 גר חמאה רכה
110 גר גבינת שמנת
כוס קמח*
רבע כפית מלח

לערבב יחד, לקרר לפחות שעתיים.

מלית:
 המלית המקורית - למרוח ריבה כלשהיא על העלה הפרוס, לפזר אגוזים קצוצים דק, שוקולד קצוץ דק, וקצת קינמון.
אפשר למלא במה שאוהבים- ריבה, תמרים, ואפילו מלית מלוחה כי הבצק לא מתוק.

למעלה אפשר לעבור עם מריחה של ביצה ולפזר קצת סוכר- אני כמעט תמיד מוותרת על שלב זה . מיותר לטעמי.

* קמח נטול גלוטן- מה שאוהבים, תערובת קמח, שילוב אישי וכ"ו.
השתמשתי כמה פעמים בקמח של "שר" שאין כבר הרבה זמן בארץ, או שילוב של קמח אורז, תפ"א ועמילן כלשהוא ( קורנפלור או טפיוקה )

ממליצה כשעובדים עם הבצק ללא גלוטן, להוציא גוש שאותו מרדדים- ובנתיים את השאר להחזיר למקרר, הבצק הרבה יותר נוח לעבודה כשהוא קר.
לפזר קמח, לרדד, למרוח ריבה ולפזר מלית, לגלגל איך שרוצים, או שמיניות מגולגלות לרוגלעך ( קצת בעייתי עם הנ"ג ) אותו אני מעדיפה כמה שיותר מהר לגלגל לנקניק, להעביר לתבנית ולאפות. אח"כ לחתוך..

נשמר נפלא בהקפאה.



ובורסיה מצ'קמקת ביותר- אבל טעים !!!!!!




ובגירסה רגילה ( עם גלוטן ) בתחתית הקערה כאן- בצורה של רוגלעך כמובן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה