יום שישי, 21 בינואר 2011

מרק ירוק וקרקרים שווים!

עייפות של יום שישי.
איזה מזל שמחר שבת :)

כבר כתבתי שאני אוהבת מרקים נכון ?! לפעמים מוצאים איזה מתכון נפלא, שיושב 'בול' אצלינו.
המרק הירוק שלי הוא מתרד ואפונה. ומאז שאני מכינה אותו, קצת זנחתי את המרק אפונה הטוב  הקודם, שאולי באמת צריך להכין אותו פעם, אבל זה יותר שווה :)

והקרקרים.... לא יכולה לטעום, אבל לפי התגובות והחיסול- שווים את המאמץ.

מרק תרד ואפונה

6 מנות יפות

20-30 גר חמאה
2-3 כפות שמן זית
בצל גדול קצוץ
שן שום קצוצה
2 בצלים ירוקים קצוצים
שקית או קופסא של תרד טרי שטוף.
חצי שקית ( 200 גר ' ) אפונה קפואה
מלח, פלפל

לטגן את הבצל בחמאה ושמן עד שמזהיב.
להוסיף שום ובצל ירוק
אחרי דקה, שתיים, להוסיף תרד, וכשמתחיל להוריד בנפח שלו, להוסיף את האפונה.
לערבב עוד 2-3 דקות, לכסות במים, לתבל, לכסות ולבשל על אז קטנה כ 20 דקות.
לטחון הכל בבנדר מוט.

בתמונה עם שמנת חמוצה, לא מחייב. טעים גם בלי.





קרקרים של שמן זית

(מהספר של יותם אוטולנגי)

לחמם תנור ל 220

250 גר קמח
כפית אבקת אפיה
115 מל מים פושרים
25 מל שמן זית
חצי כפית מלח
כפית פפריקה
רבע כפית פלפל שחור
רבע כפית פלפל אדום חריף ( לא שמתי כי אין לי )

שמן זית ומלח גס לפיזור למעלה

לערבב את כל החומרים ( לא צריך להפעיל מיקסר... עם מזלג בקערה ואז לעבור ללישה. הבצק ממש נוח )
לקרר לשעה במקרר.

לקחת פיסה קטנה ( גודל של זית ) לרדד דק עם מערוך קטן לאליפסה פחות או יותר ולהעביר לתבנית עם נייר אפיה או סילפאט. למרוח עם מברשת קצת שמן זית ולפזר קצת מלח גס ( במלח גס לרוב מ-א-ד מלוח, אז בעדינות )

לאפות 10-12 דקות ( לא לטייל, לעמוד באזור ולבדוק )
קצת היה קשה לספור, אבל יצאו בערך 75
אני מניחה שניתן להקפיא. רק שחוסל לפני שהיה בכלל צ'אנס....





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה