יום חמישי, 10 במרץ 2011

פסטה עם רוטב פסטו ועגבניות צלויות

בתור אחת עם צליאק, ועוד צמחונית, לאכול בחוץ לפעמים מאתגר ( זה אני אומרת ככה בעדינות )
זה מ-א-ד מאתגר.
קודם כל תמיד צריך לשאול אלפי שאלות , לראות אם יש הבנה, או לא....
אם טרום-צליאק הייתי כמעט תמיד אוכלת איזה שהיא פסטה במסעדה, ואולי מרק, גם את זה אני כבר לא יכולה.
במעט מאד מקומות יש פסטה נטולת גלוטן, במרק עלולים להשתמש באבקת מרק ( פיכס! ) או בקמח להסמכה...
מה שנשאר לאכול מלבד סלט ( סלט זה לא אוכל! ) זה ריזוטו.
במעט מקומות יש ריזוטו.... ככה שאם אני כבר אוכלת בחוץ, זה ב 3-4 מקומות בהם יש ריזוטו שווה, ואני יודעת שיטפלו במנה יפה, ללא זיהום משני ושאר תקלות גלוטניות....

לפני שבוע , בחו"ל, איל ואני נסענו לבקר את תמר ( אחיינית שלי ) אמרי ואילן הקטן והמ-ת-ו-ק !
תמר התקשרה למסעדה ( אחת מרשת cheese cake factory  ) לשאול אם יש להם תפריט נ"ג ( נטול גלוטן ) אמרו שלא, אבל בהחלט מבינים במה מדובר, ויש להם כמה מנות שהם יכולים לעשות להן הסבה לנ"ג. נפלא!

אז מבחר גדול לא ממש היה ( נו, גם צליאק גם צמחונית זה קצת בעייתי..) אבל בחרתי פסטה עם ירקות.
הגיע מנה יפה, גדולה ( כיאה לאמריקה ) עם פסטה שעשתה לי רושם רגילה לחלוטין.
פסטה אורז לרוב קצת יותר בצבע בז', פסטה תירס יותר צהובה... וזו היתה ממש בצבע של פסטה אמיתית. שאלתי שוב את המלצרית, לודא שזה אכן נ"ג.. אמרה שכן. אכלתי, תוך כדי שאני אומרת לעצמי שאני מקוה שיעבור בשלום...
היה כ"כ טעים!! ללא שום טעם לואי, ללא שום צמיגיות כמו בפסטה אורז.... ממש פסטה כמו שזכרתי. תענוג!!

אה.. ועבר בשלום :)

הרבה זמן לא מצאתי פסטה שטעימה לי.
עם הפסטה מאורז אני מכינה לזניה וזה בסדר גמור וטעים מאד.
אבל סתם ככה פסטה עם רוטב, לא מצא חן בעיני שום סוג, אז שמצאתי את זו של BIAGLUT
לטעמי- הכי קרובה לאמיתי.

פסטה עם רוטב פסטו ועגבניות צלויות

צליית עגבניות:
כמה עגבניות שרי שרוצים, טיפת שמן, תנור בחום 200, עד שהעגבניות צלויות.

פסטו

מסוג הדברים שאני עושה "לפי העין "
שמה במעבד מזון:
בזיליקום ( חופן עלים )
צנוברים ( 3-4 כפות )
מלח
פלפל
שן או 2 שום ( לא חובה )
גבינת פרמז'ן מגוררת ( בערך 50 גר )
מוסיפה שמן זית עד שמגיע למרקם הרצוי ( קצת פחות סמיך מחומוס )
אני מכינה כמות, מחלקת לקופסיות קטנות ומקפיאה, במיוחד בסוף הקיץ, כשהשיח של הבזיליקום עמוס, ואוטוטו עומד למות בגלל הקור...

המנה-
פסטה, קצת פסטו, וכמה עגבניות.










2 תגובות: