יום שישי, 1 באפריל 2011

עוגת גזר לא גלוטן !!!

בלי בדיחות על ארנבים ועוגות גזר....
עוגת גזר זו אחת העוגות האהובות עלי ( אם לא ה- ... ) חחח כמה שחסרים לי אייקונים....

בכל מקרה, עד היום נמנעתי מהכנת עוגת גזר ללא גלוטן
אף מתכון משום מה לא נראה לי.
יש לי בזכרון כמה עוגות גזר שוות שאכלתי בכל מיני מקומות , אחת בקפטריה של אחד המוזאונים בארה"ב היתה שווה במיוחד, עוד אחת באיזה עיירה בצפון מערב ארה"ב... כבר לא זוכרת הרבה, אבל זוכרת את המקום והעוגה.
ואחת הטובות שאהבתי ב pert a a manger  בלונדון.

בכלל לא התכוונתי להכין עוגת גזר. התכוונתי להכין איזה עוגה שמצאתי בבלוג מסוים, שלמעשה היתה אמורה להיות עוגת בננות. אבל אני לא אוהבת עוגת בננות, אז החלטתי לשנות, ואז שיניתי עוד ועוד, ונהיה מתכון אחר לגמרי- ועוגת גזר!!
העוגה יצאה פשוט נפלא! איזה כיף!!

כמובן שאפשר להכין אותה עם קמח רגיל במקום כל הקמחים ( כוס וחצי סה"כ )
גיררתי ( איזה מולה מוזרה ) שני גזרים, אחד גס ואחד דק, כי לא ידעתי להחליט מה עדיף.... :)

עוגת גזר

לחמם תנור ל 180

תבנית גודל 23X13 או אנגליש יותר צרה ויותר ארכה ( כמו החד פעמיות )

2 ביצים
חצי כוס סוכר ( שמתי חום בהיר, נדמה לי קוראים לו סוכר קנים בהיר )
חצי כפית וניל
רבע כוס שמן ( שמתי שמן זרעי ענבים. )
חצי כוס רסק תפוחי עץ
חצי כוס קמח אורז מלא
חצי כוס קמח סורגום ( ניתן להחלפה בקמח אורז לבן, קמח סויה, קינואה וכ"ו )
רבע כוס קמח שקדים
רבע כוס עמילן תפ"א ( ניתן להחליף בטפיוקה )
שלושת רבעי כפית אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה
קצת קינמון
קצת ציפורן
גרד מתפוז
קורט מלח
2 גזרים מגוררים
רבע כוס אגוזי מלך קצוצים

להקציף סוכר וביצים
להוסיף שמן, וניל, רסק תפ"ע, תבלינים
להוסיף קמחים, אבקת אפיה, סודה ומלח
להוסיף גזר ואגוזים.

לאפות עד שקסים יוצא נקי

קרם ( לא חובה )

30 גר חמאה רכה, 30-40 גר גבינת שמנת
2-3 כפיות סוכר
לערבב יחד, למרוח על העוגה.







ועוד מילה על כיבושים בגזרת הנטול גלוטן.

כל פעם שבא לי משהו נטול גלוטן שלא אכלתי המון זמן, ואיכשהוא דחיתי את נסיון ההכנה, אני אומרת לעצמי שזהו, באמת, מעכשיו אין צורך בחיפוש אחרי מתכונים, טוב לי עם ה X דברים שיוצאים טוב....
אבל אז אני נזכרת במשהו שעוד לא הצלחתי איתו, או פתאום רואה איזה מתכון שברור לי שאוכל לשנות אותו לנ"ג...
ועכשיו על הפרק- פיצה ! משום מה יש לי רתיעה קטנה מהענין, יש לי תחושה שתהיה לי אכזבה , אז אני לא מנסה אפילו.
אבל אחרי ההצלחה היום....  מי יודע...









2 תגובות:

  1. עוגה מעולה ולא מאד מתוקה כך שגם מתאימה לילדים כנישנוש בבוקר לחוץ. לר היה לי קמח סורגום אז שמתי אמרנט במקום.

    השבמחק
  2. תודה גבי! איזה כיף שאת מכינה דברים מהבלוג. תהנו!

    השבמחק