יום שני, 4 באפריל 2011

פנה קוטה

איזה כיף שחזר הגשם!!
במיוחד אחרי יום אביך כמו אתמול, לשטוף ככה את הכל. חבל שלא יורד כאן גשם גם בקיץ מדי פעם, רק לעשות ניקוי אויר קטן.
התחלתי לנצל יותר טוב את מי הגשם- במיוחד לשטיפת המשטחים בחוץ, כי אני לא שוטפת יותר כמעט עם מים ורק מטטא..
ואם כבר ניצול מים, כשתיקנו לי את המייבש  חיסלו לי את  הצינור שמוציא את המים החוצה, ועכשיו המים שמתאדים נאגרים במיכל שאני צריכה לרוקן. אני מקררת את המים ואז משקה איתם עציצים. אני מאד מקוה שמים כאלו , אחרי סחיטה ונקיון במכונת כביסה הם בסדר לעציצים.... בטח נדע תוך כמה שבועות אם הם ימותו פתאום כולם יחד :)

פנה קוטה- בעקרון שמנת ( עם קצת חלב-לשקט הנפשי ) סוכר, וניל, וג'לטין.
משום מה לא יצאו לי יפה כשניסיתי להוציא ולהפוך על קערית....
אז התמונה בתוך הכלי....
בכל מקרה קינוח קל להכנה, עתיר קלוריות, וטעים.לא מתאים למי שסולד ממאכלים רוטטים :)

פנה קוטה

3 כוסות שמנת מתוקה
2 כוסות חלב
מקל וניל חצוי ( או כף משחת וניל )
כוס -כוס ורבע סוכר
שקית ג'לטין ( 14 גר )
רבע כוס מים

לחמם בסיר שמנת, חלב, וניל וסוכר עד שמגיע לסף רתיחה, תוך כדי עירבוב מדי פעם.
לקרר -לטמפרטורת החדר.
לשים ג'לטין בקערה, לשפוך מעל רבע כוס מים, לחכות 2 דקות, לחמם במיקרו 10-15 שניות ( להזהר שלא ישרף ) לערבב טוב שלא יהיו גושים, להוסיף לסיר ולערבב ( רצוי עם מטרפה ) טוב טוב שלא יהיו גושים.

להעביר לקערות אישיות ( אני מעבירה דרך מסננת שלא ישאר איזה גוש קטן בטעות )
לקרר לפחות 4 שעות

בעקרון משחררים עם בכין סביב והופכים על צלחת ההגשה, משום מה הפעם לא הצליח לי... לא נורא, טעים באותה מידה מתוך הכלי.

מהכמות הנ"ל יצאו כ 15 קעריות אישיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה