יום חמישי, 19 במאי 2011

ירושלים ועוגת דפנה.

השבוע היו לי יומיים של חופש מהג'וב האמיתי שלי ( הסעות בע"מ )
בכלל היה שבוע רייק מבני הבית.
הבעל בחו"ל , אחת בצבא, אחד נסע לטיול שנתי של יומיים לצפון.
נעה ואני נצלנו את הזמן, והסתובבנו בת"א. מזג אויר היה נפלא, לא חם מאד, רוח קרירה, בלי הרבה לחות, בדיוק נכון!
כיף שלא צריך להסתכל על השעון ולבדוק מתי שעת חזרה הביתה.
יום אחרי, ניצלתי את החופש ונסעתי לירושלים לבקר את נעה ( כן, ריבוי 'נעה ' אצלי... ) חברת ילדות.
אני לא מכירה את ירושלים טוב ולצערי לא מגיעה לשם הרבה.
אבל לפני חודשיים החלטתי שאחת לחודשיים שלושה אני קופצת לבוקר בירושלים , ונעה תיקח אותי כל פעם למקום אחר- להכרות.
הפעם קפצנו לממילא.
איזה יופי!! אין לי מילים. נוף עוצר נשימה. ואווירה !
לצערי התמונות מהסלולרי ( המצלמה בחו"ל... ) מה שאומר שלא תהיה ברירה לחזור לשם עם מצלמה כמו שצריך :)








בפורומים של אוכל הסתובב מתכון של עוגה בשם "עוגה דפנה"
לפני  כמה שנים ( נדמה לי אפילו לפני עדין הצליאק )החלטתי לנסות. העתקתי לפתקית , הכנתי, ויצאה עוגה נהדרת. נימוחה, רטובה ועשירה.
אחרי שהכנתי כמה פעמים, נתקלתי שוב במתכון, ורק אז הבנתי שאני מכינה אותה עם טעות.
אז כמובן שהייתי חייבת להכין לפי המתכון ה"נכון", והגעתי למסקנה שהשינוי שלי יותר מענין....
אז הנה עוגת 'דפנה' עם טעות שלי....

עוגת שוקולד דפנה

לחמם תנור ל 180
תבנית קפיץ 26 או 24 או שתי תבניות אינגליש

150 גר שוקולד מריר מומס ( כאן הטעות, במתכון המקורי צריך להיות 150 גר חמאה מומסת* )
כוס וחצי סוכר
2 ביצים
1 שמנת מתוקה
1 שמנת חמוצה
כוס ורבע קמח תופח ( או רגיל + כפית ורבע אבקת אפיה )
חצי כוס קקאו
כפית וניל

להמיס שוקולד בזהירות במיקרו.
להקציף יחד סוכר וביצים, להוסיף לאט את השוקולד המומס
להוסיף את השאר, לערבב טוב.

* יש מספיק שומן במתכון מהשמנות, ככה שלא יוצאת עוגה יבשה בכלל, אל דאגה .

לאפות עד שקיסם יוצא יבש




נראה מי מתלונן  ( עכשיו ) בבית הזה שלא מקבלים כאן עוגות שוקולד ???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה