יום חמישי, 2 ביוני 2011

אורז עם ירקות

לפני הרבה שנים היה ( נדמה לי לסנפרוסט ) שקית עם אורז וירקות ( נדמה לי שקראו לזה אורז ספרדי ) שרק היה צריך לחמם.
זה היה לא רע בכלל.... לא יודעת למה זה נעלם. וזה באמת היה מזמן .

לפני כמה ימים נתקעתי בלי ירקות לצהריים ( בגדר אסון אצלי! )
מה עושים מהיר שילך עם אורז ?
חותכים דק דק מאיזה ירקות שיש במקרר, מחמים ממש מעט שמן, מקפיצים את הירקות , מתבלים עם מלח ופלפל, ושופכים על האורז.
נפלא!

ירקות מוקפצים לאורז

אפשר הכל, חלק, או כל שילוב אהוב.
לחוך לרצועות דקות דקות:
גזר
פלפל אדום
קישוא
בצל כרוב
עגבניות שרי חצויות
כמה בצלים ירוקים חתוכים
פטריות
שום קצוץ
אפונה קפואה שעמדה כמה דקות בחוץ...


לחמם 1-2 כפות שמן זית במחבת או סיר עמוק רחב, להתחיל עם בצל, בצל ירוק. להוסיף שום קצוץ
להוסיף ירקות "קשים " ( גזר, פלפל ) אחרי דקה+ ירקות יותר רכים ( קישואים, כרוב ) ואחרי עוד דקה את הכי רכים ( עגניות, פטריות ) והאפונה הקפואה
לתבל, לערבב עוד דקה\שתיים וזהו.


וכן- זה כמו סיני רק ללא תיבול של סיני ( בתור אחת שקצת סובלת מרוטב סויה, גם אם הוא נטול גלוטן ) זה פתרון נהדר.


2 תגובות:

  1. יש לי שאלה שאולי תישמע קטנונית אבל - ככה זה כשאין לך את המעוף מלידה.....

    כתבת בסוף מהלך ההכנה "לתבל" - למה הכוונה? הרי חלק מהסוד זה התיבול - הכוונה היא רק למלח ופלפל שחור? משהו אחר שלוקח את התבשיל לכיוון אחר?

    תודה

    השבמחק
  2. נטע ( כותבת כאנונימי כי רק ככה הוא נותן לי משום מה לאחרונה )
    אז כן- מלח פלפל.
    ברור שאפשר עוד תבלינים לפי הטעם ( פפריקה, כורכום ) אבל אני אוהבת פשוט. וגם -כמה שפחות מלח סתם כי יותר בריא.

    השבמחק