יום שבת, 25 ביוני 2011

פשוט תפ"א-תפ"א בתנור עם רוזמרין

בעץ המשפחתי, בחלק שלא ממש יודעים עליו הרבה, היתה לנו ד"ר לתפ"א.
אני רצינית לגמרי!
יש לנו גם מומחית לתפ"א כאן בבית ! עוד לא ד"ר, אבל בהחלט מבינה בתפוחי האדמה שלה.

בשנה שנתיים האחרונות התפוחי אדמה , אילו שאני קונה בסופרמקרט, ממש בלתי נתנים לאכילה. ( הזן הצהוב )
האמת, אני מקנאה שאני קוראת בבלוגים מחו"ל כשהם כותבים במתכון זן מסוים של תפ"א.... כאילו יש שם הרבה!! פה מה יש? צהוב ואדום ( נו טוב, אם אתם מתעקשים, יש גם קטנים כאלו.. )

בכל מקרה , אני די צייטנית, ושכתוב על החבילה של האדומים שהם מיועדים לצ'יפס, אני קונה את הצהובים... כי אני לא מכינה צ'יפס ( אולי אחת לעשור )
הצהובים נהיו בלתי אכילים! מימיים, מתוקים, ופשוט לא טעימים.
עד שגיליתי את התפוחי אדמה האורגאנים! ויש הבדל!! תפוחי אדמה כמו פעם! עם טעם ומרקם של תפוח אדמה. הם גם מגיעים עם כל השדה עליהם ( משהו שאולי הייתי מוותרת עליו ) אבל שווים את הקירצוף.

אז כבר שנתיים בערך, כשאני רוצה תפוחי אדמה שווים, אני קונה רק כאלו ( כשאין זמן ומתפשרת על הסופר המקומי, קונה את האדומים, וכן, בניגוד להמלצות, אפשר לעשות איתם פירה, ולאפות בתנור.. ואולי זה לא השיא שלהם, אבל לפחות הם לא נוראיים כמו הצהובים המסכנים )

מתכון ( לא ממש מתכון ) פשוט, אבל טעים ושווה. יש כל מיני ואריאציות על הנושא, כל אחד עושה קצת אחרת.... גם אני כל פעם משנה, קצת.
ככה הכנתי הפעם

תפוחי אדמה בתנור עם קצת רוזמרין

6-7 תפוחי אדמה חתוכים לפרוסות של חצי ס"מ ( עם הקליפה )
שמן
מלח
כמה ענפים של רוזמרין

בקערה גדולה לערבב את הפורוסת עם קצת שמן, ומלח

לסדר בתבנית בצורה חופפת אחד לצד השני
מעל לשים קצת רוזמרין
לכסות בנייר אפיה ועליו נייר אלומיניום
להכניס ללתנור חם ( 180-200 )
לאפות 30-40 דקות עם הנייר, להסיר ולהמשיך עד שמזהיב ורך.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה