יום חמישי, 30 ביוני 2011

מאפינס אוכמניות ( נ"ג )

אני מתנצלת מראש שאני מתלהבת כל פעם מחדש שיוצא לי משהו נטול גלוטן כזה שווה!
מתנצלת!!

אבל כשיוצא מאפה שבטעם אף אחד לא יבחין בהבדל בינו לבין משהו עם גלוטן- מבחינתי זה סוג של נצחון!
כבר כתבתי לא פעם על הריח , הטעם והמרקם של חלק מהמוצרים נטולי גלוטן. אני לא אוהבת!! לא יכולה אחרי לא מעט שנים להתרגל. מצטערת...או שאני מפונקת, או שהתרגלתי רוב השנים לדברים באמת שווים, אבל אני לא מוכנה להתפשר על טעם. מעדיפה לוותר, ולא לאכול משהו שמריח מוזר או לא טעים.  בשבילי זה צריך להיות  ממש טעים. אחרת  חבל לי על הקלוריות...

לכן ההתלהבות כשמצליח משהו, ושהקרובים אלי, שרגילים למאפים ברמה מסוימת ( עם גלוטן ) אוכלים ולא יודעים שאכלו משהו ללא גלוטן, נהנים- זה אומר הכל!!

אוכמניות זה לא סתם טעים, זה גם בריא !
אני כל כך אוהבת !
מוסיפה לצלחת ה"דגני" בוקר ( נ"ג ) שלי...
או ליוגורט, או סתם ככה אוכלת חופן.
חבל שאין כאן לאורך תקופה יותר ארוכה וחבל שלא הכי זול.

המתכון מהבלוג של glutenfree girl and the chef .. ועם שינויים שלי.

מאפינס עם אוכמניות נ"ג

לחמם תנור ל 180

150 גר חמאה רכה
כוס סוכר
2 ביצים
גרד מקליפת לימון
כוס קמח סורגום
כוס קמח אורז מלא
כוס עמילן תפ"א ( יעני קמח תפ"א ) או קמח טפיוקה
כפית וחצי אבקת אפיה
חצי כפית סודה לשתיה
חצי כפית מלח
כוס וחצי יוגורט
כוס אוכמניות

להקציף סוכר וחמאה
להוסיף ביצים
להוסיף את כל היבשים
להוסיף יוגורט
להוסיף אוכמניות

לצקת לעטרות ניר בתוך תבנית מאפינס
לאפות 15-20 דקות עד שמזהיבים וקיסם יוצא יבש.

מחצי כמות יצאו לי 10 בגדול בינוני ( בין מיני מאפין לגודל רגיל )












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה