יום שבת, 23 ביולי 2011

יום שישי את יודעת....בראוניז ללא גלוטן

כבר קיטרתי על יום שישי ?
לא אוהבת אותו!
איכהשוא זה היום הכי מעייף שלי.
מתחיל בהליכה ( נו טוב, זה לבריאות... )
ב 7:00 אני מתייצבת בסופרמרקט להשלמות של חלב וחלה טרייה ועוד כמה דברים שאולי שכחתי בקניה לקראת הסופ"ש.
ואז חזרה הביתה.
בשנת הלימודים זה השכמות. בחופש, זה להתחיל לבשל, וכביסות. הרבה כביסות. במיוחד כשהחיילת חוזרת בחמישי בערב ממש מאוחר, מקסימום מספיקה לשים מכונת כביסה אחת לפני השינה.
בקיץ לרוב עושים על האש, ולא אוכלים מרק, ככה ששלב הבישולים הוא די קצר. בחורף לוקח יותר זמן.
אחרי הבישולים, וטיפול בכביסות, המטבח נקי כאילו כלום לא קרה בו, ואז אני עוברת לאפיה.
לפעמים זה גולש כבר לקראת שעת צהריים.
ואז מגיעה עוד נגלה של מצעים ומגבות לכביסה ( אחרי השנ"צ של בעל הבית )

בקיצור, יום עבודה!!

אתמול היתה לי גם עוגה מקושטת להכין, כזו מאתמול למחר....
שלב האפיה נטולת הגלוטן נדחה ונדחה, וכמעט כבר ויתרתי ( וזה אחרי שני נסיונות כושלים של מאפים נטולי גלוטן במשך השבוע )
בסוף החלטתי כן לנסות משהו חדש.
לא ממש חדש, הבראוניז המדהימים הרגילים עם קמחים נ"ג.
כבר הרבה זמן אני מחפשת מתכון של בראוניז ללא גלוטן ראוי. לא חסר  מתכונים, אבל אף אחד לא שווה כמו האילו עם הגלוטן שאני עוד זוכרת...
אז פשוט המרתי קמחים, ויצא- אמיתי!!

בראוניז ללא גלוטן

לחמם תנור ל 170

תבנית מרובעת 20

150 גר חמאה
300 גר שוקולד מריר
כוס ורבע סוכר
4 ביצים
חצי כוס קמח אורז מלא
חצי כוס סורגום
חצי כוס עמילן תפ"א
כפית אבקת אפיה

להמס יחד חמאה ושוקולד בסיר
לקרר קצת
לערבב ביצים יחד עם סוכר, להוסיף לשוקולד
להוסיף קמחים, אבקת אפיה

להעביר לתבנית משומנת או עם נייר אפיה

לאפות עד שנהיה למעלה קרום קשה וקיסם יוצא עם פירורים לחים עליו.




הכנתי חצי כמות בתבנית אינגליש רחבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה