יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

כדורי שוקולד והמלצה קטנה

מגבות מטבח
מה כבר אפשר לכתוב על מגבות מטבח... תתפלאו.
שנים היו לי שני סוגים של מגבות, מגבת שהיא כמו מגבת רגילה, ועוד מגבת כזו שלא ממש מנגבת, אבל היא ללא דיער על מנת לייבש כילים- בלי להשאיר שערות קטנטנות על הכילים ( כן, אני מנגבת כילים, או שאני מעמידה את הבנות לנגב, כי אני לא יכולה לסבול שיש כילים בערימה שמתייבשים , לאט.. יותר מדי לאט. זה יוצר לי בלאגן בעיניים )
בכל מקרה, לאחרונה קניתי לי שתי מגבות של william sonoma  וגיליתי עולם אחר :)
המגבת, גם מנגבת ( באמת תודה ! ) לא משאירה שערות מעצבנות על כיליים ועל הידיים ( כשעובדים עם בצק סוכר, שוטפים כל שניה את הידיים, ואם נשארות שערות קטנטנות של מגבת ואז פונים ללוש- פתאום נתקלים בהן בבצק וזה מעצבן ביותר )
אז התגלית הזו חשובה מאד בעיני. ואחת עוד יותר חשובה- שמצאתי אפילו את אותן סוג מגבות, מאותו בד, בפוקס הום!
כיף קטן :)


כדורי שוקולד

לא איזה תורה מסיני או המצאת המאה.... סתם פטנט קל.
משתמשים בשיירי עוגה ( שוקולד, וניל ) וגנאש*
מפוררים את העוגה, מוסיפים גנאש "כמה שלוקח" שהעיסה תהיה קצת דביקה, אבל לא דייסתית יותר מדי.
מקררים לפחות חצי שעה ( גם תלוי כמובן בכמות )
מכדררים כדורים, מקררים.
אפשר לצפות את הכדורים בקקאו, שבבי שוקולד, מזרה שוקולד ( אילו שנראים כמו פסים דקיקים של שוקולד ) סוכריות צבעוניות, או קוקוס ( לא בבית ספרינו :) )
שומרים בקירור

וברור שניתן להכין כאלו ללא גלוטן- משיירי עוגה ללא גלוטן!
*גנאש
1 שמנת ל 200 גר שוקולד מריר
לחמם שמנת עד סף רתיחה, להסיר מהאש, להוסיף שוקולד, לערבב עד שחלק.




תגובה 1:

  1. נראים מקסימים! יש כאלה מתכונים משוגעים לכדורי שוקולד ברשת (חלקם אפילו לא כוללים שוקולד!), אבל אני חושבת שאין דבר יותר טעים מהטעם השוקולדי המוכר.

    השבמחק