יום ראשון, 20 בנובמבר 2011

עוד עוגת תפוחים נ"ג ועוד עוגת ג'ונגל

כשבחוץ יורד גשם כבר כמה ימים כמעט ברצף, הכי מתאים לי  זה להכין עוגת שמרים.
לא משנה כמה מתכוני שמרים אני מנסה, תמיד חוזרת בסוף למתכון הזה ! ( ודרך אגב, היתרון הוא ההתפחה במקרר.... לא משנה שלא חמים בחוץ במיוחד ביום קר )
בנוסף לשמרים הכנתי קינוח- סוג של עוגת שוקולד חמה אישית ( מתכון בקרוב )
ומה עם איזה עוגה לי ? נישנוש ליום סגרירי  על יד התה ?
לא הייתי לגמרי שלמה עם עוגת תפוחים, אבל קניתי תפוחים למטרה אחרת שויתרתי עליה, אז החלטתי  לנסות מתכון חדש.
יצא יותר מדי טוב :)

כמו עם הרבה עוגות ללא גלוטן שאני מכינה עוגה קטנה רק לי, אני אפילו לא טורחת להפעיל מיקסר, מלכלכת קערה אחת לא גדולה מדי, ומטרפה ידנית, ו 5 דקות עבודה!

עוגת תפוחים (נ"ג )

לחמם תנור ל 170

לתבנית אינגליש ( כאמור, הכנתי חצי כמות, מביאה כאן את כל הכמות, וכמובן שבמקום הקמחים שהכנתי מי שלא צריך נ"ג יכול להחליף בקמח רגיל )

שלושת רבעי כוס קמח ( 110 גר ) ( שמתי חלקים שווים פחות או יותר של סורגום, אורז מלא ועמילן תפ"א )
שלושת רבעי כפית אבקת אפיה
קורט מלח
2 תפוחי עץ גדולים קצוצים קטן
2 ביצים
שלושת רבעי כוס סוכר
כפית וניל
115 גר חמאה מומסת וקצת מקוררת

להקציף ביצים עם סוכר, ווניל.
להוסיף קמח, אבקת אפיה ומלח
להוסיף לאט את  החמאה המומסת ובסוף את התפוחים

להעביר לתבנית משומנת\מקומחת או עם נייר אפיה
לאפות עד שהעוגה משחימה.



עוד עוגת ג'ונגל, ובמקרה גם נטולת גלוטן ....



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה