יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

סופגניות ( נ"ג )

הלכתי בבוקר לקנות לאיל סופגניה...
בבית קפה שקניתי, בעלת המקום שמכירה אותי שאלה בתמיהה אם אני לא אופה לבד.
אז שלא...אנחנו שניים בבית.
בת אחת בצבא, שניה בקורס ( קד"ץ ),  בעל אחד בחו"ל ( עם המצלמה... )
אז קניתי סופגניה, והחלטתי לנסות להכין נטולות גלוטן בשבילי

המתכון ידוע- סופגניות מהירות ( אין לי מושג מי המקור... אבל גם כשהייתי קטנה היינו מכינים כאלו )
כמובן שאפשר להכין עם קמח רגיל במקום שלושת הקמחים הנטולים ( בטח יצא יותר אורירי וקל..)



סופגניות ( נ"ג )

60 גר קמח סורגום
60 גר קמח אורז מלא
60 גר קמח תפ"א
רבע כפית קסנטאן גאם
כפית אבקת אפיה
כף גדושה סוכר
קורט מלח
גביע שמנת חמוצה ( או אשל... אני שמתי יוגורט יווני כי זה מה שהיה בבית )
ביצה
קצת וניל

לערבב הכל יחד, לקרר חצי שעה
לחמם סיר קטן עם שמן*  עם כף לצקת לסיר כמות קטנה של בלילה ( אני מכינה בסיר ממש קטן, 3 סופגניות קטנות בפעם, כי חבל לי לזרוק הרבה שמן )
להפוך כשהצד התחתון משחים, להוציא שהסופגניה שזופה היטב.
לשים על צלחת עם נייר סופג, ולפזר אבקת סוכר, אפשר להזריק ריבה או פשוט למרוח כשחותכים אותה....

* חתיכה של גזר בשמן תמנע ממנו להשחיר ולהשרף
צלוחית של חומץ רגיל ממש קרוב לסיר תמעיט את ריח הטיגון בבית ( לא תמנע לגמרי, אבל בהחלט תמעיט...)






הסופגניות הועברו לחבר של איל- עם צליאק ( שלא תחשבו שאני חזירה....) השארתי לי 2 בלבד !
והצילום נעשה בסלולרי שלי ( הלא משוכלל.... ) כי כאמור המצלמה נסעה לחו"ל :(

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה