יום שישי, 16 בדצמבר 2011

עוגיות רחת לוקום

מזמן רציתי להכין עוגיות רחת לוקום
לא ברור מי יאכל אותן כאן בבית... אבל- שיהיה! תמיד מוצאים למי למסור אם בני הבית לא אוהבים.
במקרה נתקלתי בזמן שעשיתי קניות בקופסא עם רחת לוקום, קניתי, הגעתי הביתה ומיד התחלתי לחפש ברשת מתכון.
מצאתי כמה, הכנתי אחד...
הבצק משום מה לא התגבש, היה ברור לי שצריך עוד משהו רטוב.. אז הוספתי עוד קצת שמן... לא ממש עזר. אחרי קירור במקרר, גם לא עזר. וכמובן שאי אפשר היה לרדד.
לא נכנעתי, ובמקום לזרוק ניסיתי ליצור מעין כדורים שבפנים דחפתי חתיכה של רחת לוקום...
לא יצא הכי יפה בעולם ( זה אני אומרת בעדינות ) אכיל.. כן.

למחרת לא נכנעתי.  נזכרתי שבספר של 'אורנה ואלה' יש מתכון !
מיד הפשלתי שרוולים והכנתי.

עוגיות רחת לוקום

2וחצי כוסות קמח ( 350 גר )
חצי גביע שמנת חמוצה ( 100 מ"ל )*
200 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות
250 גר רחת לוקום חתוכה למלבנים

לערבב את הכל ( מלבד הרחת לוקום ) במעבד מזון עד שמתגבש לבצק
לקרר לפחות חצי שעה
ל חלק ל 6 כדורים, כל אחד לרדד לעיגול, לחתוך למשולשים, בפינה הרחבה להניח חתיכה של רחת לוקום ולגלגל כלפי המרכז, לשבלול
לקרר חצי שעה
לחמם תנור ל  ל 180 לאפות עד שמתחיל להשחים

* הערות שלי
הוספתי עוד קצת שמנת חמוצה כי לא התגבש לי יחד...
הכנתי חצי כמות ויצאו 16 עוגיות. במחשבה שניה יכולתי להשקיע לרדד יותר דק, אבל נגמרו הכוחות... ( פעם הבאה. ) ואז היו יוצאים לי יותר.
לא קיררתי כי לא היה מקום במקרר :)







והורסיה המצ'וקמקת....










2 תגובות:

  1. צריך גם לדעת איזה רחת לוקום לקנות כי קניתי כמה פעמים רחת לוקום וזה היה ממש מגעיל ואני זוכרת את הטעם של הרחת לוקום מילדותי שלא יכולתי להפסיק לאכול אותו

    השבמחק
  2. קניתי 'על המשקל' ככה שטעמתי קודם.... הרבה זמן לא אכלצי כי חשבתי שמה שמצפה אותן זה קמח... אבל בררתי לגבי אילו שקניתי ואמרו קורנפללור- כמובן שמאד שמחתי :)
    ומסתבר שיש גם טעמים שונים ... אני אוהבת את האדום ( תות או פטל )

    השבמחק