יום שלישי, 28 בפברואר 2012

רוסטביף

סיפרתי כבר על זה שאיל מאד אוהב ללכת איתי לקנות בשר ?
הקצבים בחנות ( רובם חבר'ה צעירים ) מתים עליו!
כל פעם שאנחנו שם, איל מנסה לסחוט ממני כמה סטייקים....
כשאני מגיעה בלעדיו, החבר'ה שואלים אם אני לא לוקחת לאיל איזה סטייק. טוב :)

השבוע, איל הופתע, וכמובן שמח מאד שביקשתי נתח בשר לרוסטביף. לא משהו שאני מכינה לעיתים קרובות ( לא ברור למה... ממש קל להכנה ומבחינת סבילות הריח שלי לבשר, אני מעדיפה תמיד בשר על עוף...)

רוסטביף

נתח של סינטה קשורה ( אני מבקשת ע"פ כמות הסועדים)

בבוקר של היום בו אני מכינה, אני מכינה "עיסוי" לנתח:
כף חרדל גרגירים
2-3 כפות שמן זית
כף דבש
מלח
פלפל
2-3 שיני שום חתוכות ל"מסמרים"

אני דוקרת עם סכין את הבשר ותוקעת את ה"מסמרי " שום פנימה.
מערבבת את כל השאר ומורחת למעלה ובצדדים.
מחזירה למקרר עד שעתיים לפני הצלייה.

יש שתי שיטות להכנת רוסטביף, אני מעדיפה את זו שנעשת רק בתנור.

מחממת תנור ל 240-250, מניחה את הנתח על תבנית עם רשת צלייה
מכניסה את הבשר לתנור חם, ל 20 דקות.
מנמיכה את החום ל 180 וממשיכה לצלות בין חצי שעה ל 45 דקות ( תלוי בגודל ) לבדוק עם סכין את מידת הצלייה ע"פ אהבות הסועדים....זה אמור להיות ורדרד\אדמדם במקום הכי עמוק.
להוציא מהתנור, לכסות בניייר כסף, ולתת לו לעמוד ככה לפני ההגשה כרבע שעה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה