יום שני, 5 במרץ 2012

אוזני המן

פעם בשנה אני ( כנראה לא רק אני ) מכינה אוזני המן.
אני לא מוותרת על מילוי של פרג ( אפילו באילו עם הגלוטן שאני לא אוכלת ) כי אוזני המן זה פרג!
לטובת אילו שלא אוכלים עם פרג.. אני ממלאה עם קצת נוטלה ( אוזני המן מזוייפים )

המתכון מקופסת המתכונים של אמא שלי, היא קיבלה את המתכון מהמורה לכלכלת בית בבי"ס בו עבדה.
כשהייתי קטנה, כ"כ חיכיתי להגיע לשיעור כלכלת בית בחטיבת ביניים להכין את אוזני ההמן ועוד כמה דברים שאמא היתה מספרת שמכינים שם ( היו מביאים לה לטעום ).
אבל בסופו של דבר שהגעתי לחטיבת הביניים, נסענו לשליחות של 4 שנים. פיפסתי את שיעורי כלכלת הבית....

באחד הסמסטרים שלי בבי"ס הפרטי האנגלי בו למדתי בחו"ל, לקחתי שיעור כמו כלכלת בית... אבל לא הכינו בו אוזני המן :)

אוזני המן

לבצק
2 וחצי כוסות קמח
חצי כפית אבקת אפיה
2 ביצים
100 גר חמאה
חצי כוס סוכר
חצי כפית תמצית וניל
2-3 כפות גדושות שמנת חמוצה

לערבב הכל יחד לבצק חלק וגמיש. לקרר כחצי שעה

לרדד דק, לקרוץ עיגולים, לשים תלולית קטנה של מלית ולסגור למשולש.
לאפות בחום 180 עד שמזהיב.

-מחצי כמות בצק יצאו לי בערך 80 אוזני המון קטנטנות חמודות


מלית פרג

סיר קטן:
4 כפות פרג/50 גר פרג טחון טרי*
30 גר חמאה
חצי כוב חלב

לבשל כמה דקות עד שמתחיל לרתוח, להוסיף

חלמון
קליפת תפוז מגוררת
קליפת לימון מגוררת
כף דבש
2-3 כפות פירורי לחם

לערבב 2 דקות על האש, להסיר. לקרר

* פרג קונים טרי בחנויות תבלינים, טוחנים אותו כשקונים ואז אפשר לשמור בהקפאה חודשים רבים.
פרג שקונים טחון כבר בשקית סגורה בסופרמרקט נוטה להיות מריר....



                                                                     עם פרג



             

                                                                    עם נוטלה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה