יום ראשון, 18 במרץ 2012

ירקות של אורנה ואלה

מתכון מתוך הספר של 'אורנה ואלה'
קצת עבודה, אבל שווה כל רגע !

לפעמים אני עושה קיצורי דרך, וזה לא רע, אבל זה לא זה!

אין לי בעיה לעמוד ולקצוץ כל ירק לגדול המתאים, אני אוהבת את הסכין שלי, אוהבת לחתוך ירקות, יש בזה משהו קצת כמו ריפוי בעיסוק...
אני לא אוהבת חיתוך של מעבד מזון, ומשתמשת בו לעיתים ממש ממש נדירות.

אז קצת עבודה, אבל בהחלט שווה.

לא מעתיקה את המתכון כלשונו, אלא כמו שאני מכינה

ירקות של אורנה ואלה

חצי כוס שמן ( אני שמה זית )
את כל הירקות אני חותכת לפחות או יותר אותו גודל, וכמות כל ירק פחות או יותר שווה
2-3 בצלים
250 גר שעועית ירוקה
2 פלפלים אדומים
פלפל ירוק חריף
4-5 שיני שום קצוצות דק
2 זוקיני ( הקישואים הכהים )
חתיכת דלעת
חצי חציל
2 תפ"א
2 עגבניות קלופות
3 כפיות מלח
כף סוכר
פלפל שחור
כף גדושה רסק עגבניות
מים

מחממים את השמן, מתחילים לטגן את הירקות ע"פ הסדר הבא:
בצל, שעועית ירוקה, פלפלים ושום, דלעת , זוקיני, חציל,  תפ"א ועגבניות
לכל ירק לתת 4-5 דקות לפני שמוסיפים את הירק הבא.
להוסיף את התבלינים ורסק העגבניות, אחרי 4-5 דקות להוסיף מים שיגיעו לגובה שלושת רבעי של הירקות, לכסות ולבשל 20-30 דקות. בנתיים לחמם תנור ל 170-180
להעביר את הירקות לתבנית גדולה , ולהעביר לתנור לעוד30-40 דקות.
להגיש עם אורז.




                                       ירקות מסודרים, כמות שווה, לפי הסדר בו יכנסו לסיר



                                                   בתבנית, לפני התנור


                                                      אחרי התנור








2 תגובות:

  1. היי נטע, מתכון מעולה ומככב!
    תגידי, תהיתי הרבה זמן אם יש סיבה מסוימת לסדר המרכיבים.
    אני לדוגמא הייתי מכניס בצל+שום בהתחלה, תפו"א בין המרכיבים הראשונים ושעועית לקראת הסוף.
    ע"פ מה הירקות מסודרים?
    תודה!

    השבמחק
  2. בד"כ לתבשילים מסוג זה מכניסים קודם את אילו שצריכים זמן בישול יותר ארוך. פשוט בשביל שהרכים ( כמו תפ"א ) לא יתפוררו, והקשים יותר ( שעועית ירוקה, גזר.. ) יהיו מספיק זמן ויתרככו.

    השבמחק