יום רביעי, 2 במאי 2012

עוגיית שוקולד גדולה ( נכון ופחות נכון )

מסתבר שלפעמים, משקפיים זה לא מספיק לקרוא נכון את המתכון.
צריך גם להתרכז.

נדמה לי שכבר פעם כתבתי על כל ענין ה'הכנה מראש' של שולחן העבודה לפני שמתחילים באפיה או בישול.
חיתוך ירקות, מדידת חומרים לפני...
אני לרוב לא עושה את זה. אלא מוציאה ומודדת תוך כדי.
ענין של הרגל ונסיון אני מניחה. המטבח שלי מאורגן לפי סדר העבודה שלי, ככה שזה לא מעכב אותי לעשות את זה תוך כדי, יש לי גם כמה סטים של כוסות מדידה, כפיות מדידה וכ"ו, ככה שלא צריכה לשטוף באמצע העבודה.

כשהכנתי את העוגיות המדוברות, התנור היה תפוס עם תפ"א, התכוונתי להכניס את העוגיות מיד כשאילו יצאו, ולכן על מנת לקצר את זמן העבודה, ומכיוון שהכל כבר היה נקי במטבח, לא נשאר לי אלא להכין על השיש ליד המיקסר את החומרים, להכניס ע"פ סדר, לערבב,  להוריד לתבנית, ולאפות.

קראתי את המתכון פעמיים, הכנתי את כל החומרים תוך כדי שימוש וליכלוך כמה שפחות כילים ( שיחסוך עבודה בהמשך )

כשהעוגיות יצאו מהתנור, הן לא ממש היו דומות לתמונה בספר העוגיות של מרתה סטיוארט ( משם המתכון )
חזרתי לקרוא את המתכון, ואז הבנתי שפשוט השתמשתי בחצי מכמות השמון שצריך.
במתכון המקורי צריך להשתמש בשומן צמחי ( משהו שאין כאן ) היא כותבת שאפשר להחליף בחמאה מומסת. אבל מלבד השומן הצמחי, יש גם חמאה במתכון. מכיוון שכבר שמתי חמאה, איכשהוא דילגתי על החמאה שכתובה במתכון.

העוגיות יצאו כדוריות, חמודות, ולפי הטועמים , גם טעימות.
מהילדים שלי קשה מאד להשיג תיאור מדויק, אבל הדסי, האחיינית שקפצה לביקור שיתפה פעולה, ואמרה שהמרקם הוא קשה בחוץ ורך בפנים ( כמו בראוניז ) תודה הדסי!! נעה מוסיפה שהעוגיות האילו יותר דחוסות. (אגב, הן נלקחו לבילוי בים וכל החבר'ה של נעה חיסלו אותם )

אבל כאן לא סוף הסיפור....
הייתי חייבת לנסות להכין את העוגיות בלי הטעות. התוצאה- עוגיה פריכה יותר. ( ע"פ נעה, יותר כמו שעוגיה צריכה להיות )
בקיצור, שתי הורסיות טעימות :)


עוגית שוקולד גדולה ( המתכון המקורי , כמויות נכונות )

22-24 עוגיות

לחמם תנור ל 180

228 גר חמאה רכה ( או למי שידו משגת, חצי כות חמאה מומסת וחצי כמות שומן צמחי )
כוס וחצי סוכר
ביצה
כפית וניל
כוס וחצי קמח
חצי כוס קקאו
חצי כפית מלח
כפית אבקת אפיה

להקציף יחד חמאה וסוכר.
להוסיף ביצה ווניל
להוסיף את כל היבשים יחד.

עם כף גלידה, לצקת כדורים במרחק של כמה ס"מ אחד מהשני על תבנית עם נייר אפיה
לאפות 15-18 דקות עד שיציבות יחסית ( עם קצת סדקים )
לקרר בחוץ.

* לורסיה של הטעות, לשים רק 114 גר חמאה


העוגיות ללא טעות


עוגיות ( כדוריות ) עם טעות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה