יום חמישי, 19 ביולי 2012

עוגת פרי

אוי, כמה חם וכמה לח!!!

לטובת עולם ירוק וחסכון בחשמל, החלטתי שהקיץ הזה אני לא מפעילה מיזוג אויר, רק בשעת דחק, וגם אז רק ל15-20 דקות בלבד.
כל עוד אני לא זזה הרבה, זה בסדר :)
הבעיה שלפעמים, צריך לזוז.... לנקות.. לבשל... לכבס...וגם אם משתדלים לעשות את הדברים האילו בהילוך הכי איטי שניתן ( משהו שאצלי קשה במיוחד ) זה לא הכי עוזר.

בשבוע האחרון, הטמפרטורות עלו... ( מעל לממוצע ) הלחות עלתה.. והסיוט האמיתי החל.
יש שעות שאני משננת לעצמי , עולם ירוק.. עולם ירוק. לאט ובלי להתאמץ.. שלא אזיע יותר מדי מהשינון.

אני מחכה  ( לא בקוצר רוח, כי זה גם סוג של מאמץ... ) לחשבון החשמל, לראות שאכן עשיתי איזה שינוי

אני גם מחכה לטקס בסוף הקיץ- צל"ש !

ולא, אני לא בורחת למקומות עם מזגן! ( למרות שביקור אתמול בסופרמרקט, אפילו השכונתי, שאני לא סובלת, היה ממש כיף )

וכן, אני מבשלת, ואופה.. ומקטרת! ומתקלחת ( ב 2 דקות, כי חוסכת מים )

ועם הכסף שאני חוסכת השנה, אני נוסעת שנה הבאה לאלסקה או לאיסלנד , שם בטוח לא צריך מזגן בקיץ :)


עוגת פירות, במקור מתכון של אהרוני לעוגת שזיפים, אבל טובה עם כל פרי קיץ. אני הכנתי הפעם עם משמיש (עם קצת שינויים )

עוגת פרי

לחמם תנור ל 180

4\3 + 1 כוס סוכר
גביע שמנת חמוצה
250 גר חמאה רכה
מיץ וקליפה מ2 לימונים
2 וחצי כוסות קמח
2 וחצי כפיות אבקת אפיה

פרי ( שזיף, אפרסק, משמיש ) חתוך לפרוסות או חצאים ( הקטנים יותר מספיק חצאים ) הכמות נזילה...

להקציף חמאה וסוכר, להוסיף שמנת חמוצה, לימון וקליפה, להוסיף קמח ואבקת אפיה

לשפוך לתבנית מרופדת בנייר אפיה או משומנת, לתקוע את הפרי למעלה
לאפות עד שקיסם יוצא נקי

* הכנתי חצי כמות בתבנית אינגליש  עם שני משמשים ואפרסק אחד









2 תגובות:

  1. כל הכבוד על המאמץ
    גם אני הייתי רוצה לא להדליק מזגן בבית, אני יכולה להסתדר רק עם מאוורר, אבל בני הבית האחרים לא יכולים בלי מזגן.
    בגלל שכולם כל היום בבית, המזגן דולק בלי הפסקה משעות הצהרים ועד בערך שתים בלילה, אני לא רוצה אפילו לחשוב על חשבון החשמל שמחכה לנו.
    נראה לי שאף פעם לא הדלקנו את המזגן כל כך הרבה.
    עד לפני 3 שנים גרנו בדירה עם כיוונים מצוינים שהיה שם המון אויר, ולא היה לנו בכלל מזגן.
    כל טוב והמשך קיץ קריר.

    השבמחק
  2. בשלושת הימים האחרונים זה סיוט.... הלחות כל כך גבוהה וכל תזוזה מלווה בהזעה.. איכס!
    האמת, גם כאן יש ילד אחד שיושב רוב היום עם מזגן, אבל לפחות זה רק אצלו בחדר הקטן. ( בקומה השניה תחת הגג זה פשוט סיוט )
    הבעיה בקומה התחתונה שהכל פתוח ולמזג את כל החלל הגדול, זה יקר מאד, ולכן אני משתדלת להמנע. מקסימום עולה לבקר את הילד למעלה לכמה דקות :)

    השבמחק