יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

הפיצה המככבת כאן לאחרונה

המתכון של בצק לפיצה ללא לישה ׳רץ׳ ברשת כבר לא מעט זמן.
לפני איזה שלוש +שנים שגעון ה׳ללא לישה׳ של jim lahey כבש את כל הבלוגים ואחריו הגיע גם המתכון של הבצק לפיצה ללא לישה.
את הלחם כבר  ניסיתי לפני שנים ( בקרוב אעלה מתכון ותמונות ) וגם ניסיתי להכין באותה שיטה לחם ללא גלוטן שיצא איום ונורא, אם היה לי תותח בבית אז הוא בהחלט היה משמש כאחד הכדורים  :)

בכל מקרה, אני לא יכולה לתת עדות לענין הטעם, כי אני לא  יכולה לטעום, אבל החבר'ה מבסוטים מאד מהפיצה, ואני - מהקלות של ההכנה. פשוט מערבבים, ומחכים! זהו.

פיצה ללא לישה

500 גר קמח
1 גר שמרים יבשים שזה רבע כפית ( או 6.25 גר שמרים טריים) אני השתמשתי ב'שמרית'
2 כפיות מלח ים ( במקרה יש לי אז השתמשתי, בטוחה שגם מלח רגיל יהיה בסדר למי שאין מלח ים )
כוס וחצי מים בטמפרטורת החדר

לשים הכל יחד בקערה גדולה, לערבב עם מזלג עד שמתאחד, לצפות בניילון נצמד ולהשאיר במקום חמים ל 18 שעות ( או עד שמכפיל את הנפח שלו )
אם ממש חם זה ילך יותר מהר, בחורף, לאט יותר ( וחשוב שיהיה קרוב למקום חמים )

אחרי ההתפחה, לאסוף את הבצק עם עוד קצת קמח, ליצור כדור. לחלק ל 2 או 4... תלוי בגודל של הפיצה שרוצים. לשטח בעזרת הידיים.
לחמם תנור ל 180-190
למרוח רוטב עגבניות*, ומעל מוצרלה, ותוספות על פי הטעם.
לאפות עד שהגבינה מתחילה לבעבע.



                                                     כך נראה הבצק אחרי בערך 12 שעות





                     לא, זה לא נסיון לקשט כמו דגל ארה"ב... זה לפי הטעמים של האוכלים המקומיים...



וכמעט שכחתי...לא פחות חשוב הרוטב עגבניות.
רוטב ממש שווה שמצאתי איפה שהוא ברשת, כמובן עם קצת שינויים שלי. מתאים גם לפסטה.


*רוטב עגבניות

קופסה אחת של עגבניות מרוסקות ( ממליצה על תוצרת אטליה, זה עושה את כל ההבדל ) או 3-4 עגבניות טריות מסוג טוב, ללא קליפה, מעוכות בבלנדר.
כף שמן זית
כף חמאה
שן שום גדולה
קצת אורגנו
מלח
פלפל
חצי כפית סוכר ( אני לא שמה תמיד, תלוי בחמיצות של העגבניות )

לחמם בסיר קטן שמן וחמאה, להסויף שן שום קצוצה
להוסיף עגבניות ( זהירות זה משפריץ )
לערבב קצת
להוסיף את התבלינים
לבשל על אש הכי קטנה עד שמצטמצם קצת ולא מיימי מאד
אפשר להוסיף בזילקום לקראת הסוף



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה