יום ראשון, 3 בפברואר 2013

עוגיות שוקולד sable

לא מזמן אצלינו בגינה... קמליה מהממת!



המתכון לעוגיות מהבלוג של smitten kitchen ( עם קצת שינויים שלי )
היתה לי תחושה שהן מאד דומות לעוגיות לשלום עולמי
אבל נמסר לי שהן יותר קראנצ'יות ע"י צוות מומחה ובעל נסיון- של חיילות טועמות :)
וכמובן- טעימות מאד!

עוגיות שוקולד sable 


ל 40 עוגיות
 כוס קמח ( 125 גר )
שליש כוס קקאו (30 גר )
רבע כפית סודה לשתיה
115 גר חמאה רכה
חצי כוס סוכר
רבע כפית מלח
ביצה
חצי כפית וניל
100 גר שוקולד מריר מגורר דק דק ( או פשוט לטחון במעבד מזון * )

להקציף יחד סוכר ומאה
להוסיף וניל, ביצה ומלח
להוסיף את כל היבשים ושוקולד

לקרר לפחות חצי שעה.
במתכון המקורי מרדדים לעלה דק, וקורצים צורות, מעבירים לתבנית, ואופים
אני גילגלתי לגליל בניילון נצמד ( לפני הקירור ) ואז פרסתי לדיסקיות דקות ואפיתי.
* מפאת חוסר רצון להפעיל את המעבד מזון שלי ( המכשיר הכי פחות אהוב עלי בבית )ומכיוון שאני משתמשת במטבעות שוקולד ולא גוש או טבלה, לא יכולתי לגרד על פומפיה... אז קצצתי דק דק עם סכין ( קצת מעייף לקראת הסוף ) ולא יצא דק ואבקתי כמו שצריך, מה שהשאיר טיפת "פיצפוצים" של שוקולד פה ושם.. לא נראה לי שזה הזיק....

לאפות 10-14* דקות עד שיציבות למגע, לקרר בחוץ


* לגבי זמני אפיה.
נשאלתי לא מזמן איך יודעים מתי מוכן ומה זה הזמנים הלא החלטיים האילו...
אז ככה: כל תנור עובד קצת אחרת, מזייף בטמפרטורה, לא עובד הכי אחיד בעולם... ( אני מדברת על התנור הממוצע הבייתי, זה שכבר אולי קצת עייף, ולא תנור שעולה 7000 שקל וחדש דנדש .. מציאות חבר'ה... )
בקיצור- כל אחד צריך להתיידד ולהכיר את התנור שלו- עומד ישר? צריך לסובב באמצע את התבנית כי לא אופה אחיד ? וכמובן כמו שהכרתי לא פעם- כשאופים עוגיות לא מתרחקים מהמטבח.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה