יום רביעי, 1 במאי 2013

עוגיות שקדים של אמא של אודליה

לפני כמה שנים, אודליה הגיעה אלי עם שקית צלופן, בפנים עוגיות בהירות, השקית סגורה בסרט סאטין ורוד בהיר ( כן! אני מזבזבת מקום יקר בזכרון על שטויות מהסוג הזה.)
העוגיות היו מדהימות! משהו שמזכיר מרציפן שווה!
התאהבתי מיד!
אני בקושי מכינה אותן כי העוגיות האילו הן סכנת נפשות . אני לא מסוגלת להפסיק לאכול אותן ( ברצף! )

המתכון, של אמא שלה. וכמו בהרבה מתכונים מ'בית אמא', אודליה טוענת שאיכשהוא כשאמא שלה מכינה- הן הכי טעימות.

ואם כבר מתכונים מבית אמא, או מאכלים ש'סבתות '  מכינות....
היתה לנעה ולי שיחה בחג, על מאכלים שסבתות מכינות.
אני טענתי שכבר אין הרבה מאכלים שמוגדרים כמאכל של סבתות... היא טענה שכן. ואפילו סיפרה שכשחברות שלה מספרות שכשהם אוכלות אצל סבתן- הן אוכללות אוכל של סבתות, אוכל מסורתי לעדה זו או אחרת.

סבתא שלי, נפטרה כשהייתי בתחילת שנות ה 20 שלי. 
אני זוכרת ארוחות ערב אצלה בימי שישי כשהייתי קטנה. זוכרת בעיקר את המרק עוף עם האטריות ( כנראה שלא אכלתי הרבה אחריו )
כל יום שישי היתה מכינה תבנית אחת של התנור ( תנור קטן, שעמד על רגליים גבוהות ) עם שטרודל, ואחת עם שבלולי שוקולד שמרים.
אני לא זוכרת הרבה מעבר לזה. 
בכל מקרה גם אמא שלי, שהספיקה להיות סבתא ל 6 נכדים, לא בישלה מאכלים של סבתות. 
וגם אחותי, שכבר סבתא של 5 + משהו בדרך, לא מבשלת כמו סבתא :)

אז בסיכומו של הדיון, נשארנו שתינו כל אחת עם אותה דעה שהתחיל בה הדיון.

עוגיות שקדים של אמא של אודליה

4 חלבונים

כוס ושלושת רבעי סוכר
כף מיץ לימון
300 גר שקדים טחונים דק דק

לבשל חלבונים עם סוכר עד סהסוכר נמס, להוסיף מיץ לימון.
להסיר מהאש ולהוסיף שקדים
לערבב טוב, לקרר ללילה שלם.

לחמם תנור ל 180
ליצור כדורים, להניח על תבנית עם נייר אפיה
לאפות 10-15 דקות עד שמתחילים להשחים

* כ 40 עוגיות ( תלוי בגודל )








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה