יום חמישי, 4 באפריל 2013

גראטין של כרובית

לפני חודשיים בערך התקדמנו למאה ה 21 ורכשנו טלויזיה שטוחה :)
וזה, רק בגלל שהקודמת התקלקלה ולא היתה ברירה.
אני לא חובבת מכשירי טלויזיה, הם מכוערים בעיני ומקלקלים את עיצוב הפנים של הבית. 
ברור שאילו השטוחות עדיפות, אבל גם אותן אני מעדיפה על הצד הכי קטן שניתן למצוא...
לא מפריע לי המסך הקטן, ו/או האיכות של התמונה...
התוכנית היחידה שאני משתדלת לא לפספס זו התוכנית של מרתה סטיוארט.
גם אותה אני לרוב תופסת באיחור, ואז מריצה את הקטעים שלא מענינים ואתי, ומגיעה לעיקר- הקטעים של הבישול.
אני נהנית מהמטבח שם באולפן. הייתי נשארת שם ומבשלת כל היום! מליוני כיריים\ תנורים ענקיים, אין ספור מיקסרים... הסירים היפים. אוף!! 
כן כן.. זה אולפן, אני יודעת. אבל זה יפה!!

נו טוב.

אז השבוע קלטתי ככה באמצע קיפול כביסה או גיהוץ, את הגב' מרתה ושף אורח מכינים גראטין מכרובית שמיד הפעיל אצלי את בלוטות הרוק.
מיד חיפשתי באייפאד את הקטע מהתוכנית עם המתכון.
במקרה נשארה לי חצי כרובית, מה שהתאים לנסות את המתכון 'ב'קטן' לערב החג המצומצם שלנו.

אז המתכון שהכנתי  די מאולתר, אבל פשוט וטעיםםםםם

גארטין כרובית 

לחם תנור ל 180

כרובית נקיה חתוכה לפרחים קטנים
1 מיכל שמנת מתוקה ( 200 מל )
חצי + כוס חלב
אגוז מוסקט
מלח
פלפל לבן
חצי כוס גבינת פרמז'ן או פקורינו ( או מה שאוהבים )

קצת פירורי לחם ( השתמשתי בנטולי גלוטן* )

לבשל את הכרובית בשמנת והחלב בערך 15-20 דקות עד שמתחילה להתרכך ( אבל לא רכה מדי )
להוציא את הכרובית, להשאיר נוזלים בסיר.
להעביר כרובית לכלי חסין אש ( אני הכנתי בקטנים אישיים )
בנתיים להוסיך את הגבינה לסיר, ולתבל. לבשל על אש הכי נמוכה בערך 5 דקות עד שטיפה מסמיך
לשפוך את תכולת הסיר על הכרובית, לפזר למעלה קצת פירורי לחם
לאפות עד שמשחים ומבעבע  באזור ה30 דקות







*סיפרתי לחברה על המתכון, ומיד היא ביקשה, שתוכל להכין גם לערב החג, ואז היא אומרת לי די בתדהמה
" פירורי לחם " ? פסח ? 
אני הרי כשרה לפסח כל השנה... ככה שבכלל לא חשבתי על זה ש'פירורי לחם' יכולים להיות 'מוקצה' בפסח :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה