יום ראשון, 12 במאי 2013

גאלט תפוחי עץ

לפני שבוע בשיחה עם שתי חברות, סיפרתי למה בעצם התחלתי לכתוב את הבלוג
אחת מהן שאלה למה בעצם לא כתבתי את זה כאן...
אז באמת אולי הגיע הזמן :)

לפני כמה שנים, האחיין הכי ותיק שלי, היה מתקשר מדי פעם בימי חמישי בערב, מהסופרמרקט, מבקש שאגיד לו מה הוא צריך לקנות על מנת להכין איזה מאכל... אח"כ הייתי שולחת לו למייל את המתכון.
גם לאחותו, שגרה בחו"ל, הייתי שולחת לעיתים מתכונים במייל.
בנתיים, איה , היתה מתקשרת ו( מהצבא, מחברים ) איך מכינים משהו..
לקראת אחד מימי ההולדת של אותו אחיין, החלטתי שאני מכינה לו ספר בישול מהמתכונים המשפחתיים.
התחלתי להקליד. 
ואז חשבתי לעצמי שעוד בני משפחה יהיו שמחים לקבל את המתכונים.
בד בבד, העלתי מתכונים ( נטולי גלוטן )לאחד מהפורומים של הצליאק בהם אני פעילה, והיתה לי תחושה שקצת הולכים לאיבוד שם.
בהחלטה של רגע, החלטתי לרכז האת כל המתכונים במקום אחד- שיהיה נגיש לכולם ( גם לי ) 
וכך- טא-דאם ! נולד הבלוג :)

ואם כבר, אז עוד מילה קטנה..
אני עוקבת מדי פעם על כמות הכניסות, מאיזה מקומות ( מענינים ביותר ) נכנסים לבלוג ( מענין אותי מי קורא עברית באיחוד האמירויות הערביות....או אם יש שם בכלל צליאקים למשל. או בטנזניה... או בוליביה ועוד )
אני כמובן אשמח ליותר תגובות כאן ( ולא רק בפייסבוק :) ) תודה!!




גלאט ( אמרנו מעין פאי תפוחים "זרוק" ) 
הכי קל והכי מהיר בעולם!

גאלט תפוחים

לבצק
כוס וחצי קמח
שלושת רבעי כפית מלח
כף סוכר
113 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות קטנות
ביצה
2-3 כפות מים קרים

מלית
5-6 תפוחי עץ ירוקים קלופים וחתוכים לפרוסות
3\1- 2\1 כוס סוכר חום בהיר
קליפת לימון מגוררת

לבחירה ( לא חובה ) ביצה למריחה על הבצק


















4 תגובות:

  1. הי נטע אני נכנסת לבלוג מדי פעם ותמיד נהנית מהמתכונים ומהסיפורים
    לא הבנתי איך נרשמים לעדכונים
    חג שמח ובריאות
    אפרת

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אפרת
      מצד ימין, מתחת לארכיון, יש חלון שכתוב עליו Keep updated
      את צריכה לבחור שם במה שמתאים לך, וזה יבשק ממך כתובת מייל, ושם כבר תקבלי עידכון.
      מקוה שעזרתי . חג שמח, נטע

      מחק
    2. אוקי תודה
      אנסה להירשם דרך החלון החדש ששמת

      מחק
  2. הוספתי אפשרות קלה יותר- רישום לעידכון דרך כתובת המייל :)
    חג שמח
    נטע

    השבמחק