יום ראשון, 30 ביוני 2013

סלט שורשים

כשאיה היתה בת 3-4 חודשים היא הבינה שכשאנשים מכניסים אוכל לפה, הם נהנים.
 בחודשים הבאים אי אפשר היה לאכול כשהיא באזור, כי מיד היתה דורשת גם.
לשבת איתה בבית קפה היה סיוט, כי אם האוכל לא הגיע מהר, היא היתה צועקת!
את הבננה הראשונה שלה ( חצי בננה ) טרפה בכמה שניות ( בלי הקשיים שיש לפעמים לתינוקות לאכול מכפית. היא נולדה מוכנה ! ) מיד היה צריך למעוך את החצי השני של הבננה!
בגיל חצי שנה + החיים סבבו סביב האוכל :
השכמה- ינקה.
באזור 8- ארוחת בוקר ( פרוסות קטנות לחם לחם עם קוטג' למשל
10- פירות ( מהר מאד ויתרנו על 'ביזבוז הזמן' בריסוק פירות, והיא עברה לאכול מנגו שלם, אפרסק שלם וכ"ו )
צהריים- קציצות, שניצלים, כדורי בשר עם ספגטי, כרובית.. הכל הולך!! גם סטייקים ( ובלי אף שן לרפואה ! )
4- דניאלה
7- ארוחת ערב: לחם, ירקות חתוכים קטן, גבינה, פנקייק... מה שנותנים לה!
לפני השינה- הנקה.

וכן- אחרי כל ארוחה כזו ( שהיא גם התעקשה לאכול לבד ) אמבטיה !

בתור אמא צעירה לבת ראשונה, לא הבנתי, עד כמה זה כיף ילדה שאוכלת הכל!
את הסירוב למיני מזונות ( פירות וירקות ) הבנתי כבר עם נעה... שירקה עלי את הפרי הראשון שניסיתי לתת לה.
לשמחתי איל הלך בעקבות אחותו, לפחות עד גיל 3-4 אכל הכל!

גם היום איה אוכלת הכל, ותענוג לבשל לה.
היא מוכנה לנסות הכל, אוהבת גיוון, ונהנית מכל ביס.

לפני שבועיים בערך, חזרה מבית קפה, וסיפרה שאכלה את הסלט הכי טעים שאכלה אי פעם.
עם סלק, וגזר, ועוד כל מיני דברים.
כמה ימים אחרי זה נתקלתי באחד הבלוגים שאני משוטטת בהם בסלט ירקות שורש, שעשה רושם שהילדה תאהב.
למרות שאני לא חובבת סלק ( מבחינתי זה קצת כמו לאכול אדמה...) קניתי, ואלתרתי לילדה סלט שורשים דומה למתכון שראיתי.
לא רק היא התלהבה, גם בעל הבית! ואפילו אני אכלתי קצת ( עם הסלק ! )

סלט שורשים

2 גזרים
קולרבי
שורש סלרי קטן
סלק

לקלף ולשטוף ירקות
אני גרדתי על פומפיה, אפשר לחתוך דק דק על מנדולינה* ואז לחתוך את הפרוסות לגפרורים דקים
לערבב הכל יחד ( לשים לב שאם רוצים להכין קצת מראש, לשמור את הסלק לחוד שלא יצבע את שאר הירקות, ולהוסיף אותו לפני ההגשה עם הרוטב )

רוטב:
מיץ מחצי לימון
שפריץ הגון של שמן זית
מלח פלפל
ממש קצת שבבי צי'לי ( או צ'ילי חריף קטנטן קצוץ )
כמה עלי נענע ( הכנתי בלי כי איה לא רצתה )

לערבב הכל יחד, לשפוך מעל לירקות, להגיש.

* מנדולינה זה מכשיר שאני מתלבטת לגביו כבר שנים. 
עם היסטורית חיתוך האצבעות שלי  במטבח, זה כלי שאני עוד לא בטוחה שכדאי שיהיה לי...
אולי כשאגדל קצת :) 







 איה, בת שנה ... בפוזה אופינית




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה