יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

עוגיות טחינה ללא גלוטן-2

כמה שנים אחרי שאובחנתי עם הצליאק,  נפתחה ברעננה קונדיטוריה של מוצרים נטולי גלוטן בלבד- "תאנה".
אני לא אשכח את הפעם הראשונה שהגעתי לשם.
קיבלה את פני אשה קטנה ונחמדה- חגית.
היו להם אז בהתחלה קופסאות קטנות של עגויות מעורבות- לטעימות. זה היה ממש בהתחלה.
וקישים קטנים, ופאי שוקולד פקאן ושוקולד בוטנים שעוד לפני שטעמתי היה לי ברור שאילו המתוקים החדשים שאני אתמכר אליהם.
במשך השנים ביקרתי שם מדי פעם כשעברתי ברעננה. לפעמים החזקתי את עצמי בכוח לא להכנס, כי ידעתי שזה יגמר באיזה פאי שוקולד , שאני לא ממש צריכה את הקלוריות שלו.
בשלב מסוים הן פיתחו מתכון לחלות קטנות-  פשוט מדהימות. לקנות אותן טרי טרי , להגיע למכונית ולתת ביס, ולנסוע מהר הביתה ולשים קצת ( קצת ?! ) חמאה... תענוג!!
2-3 סוגי עוגיות שלהן קניתי מדי פעם, ומיד הקפאתי, מה שלא ממש עזר, והייתי שולפת קפוא מהמקפיא ואוכלת.
לאחד מימי ההולדת שלי קנו לי 2 החברות המקסימות ( שמצליחות להפתיע אותי שוב ושוב ) פאי משם. מאז רמזתי בצורה כבדה כל שנה למשפחה שיקנו לי גם... לא ממש עזר...

לפני כמה חודשים, נסגרה הקונדיטוריה. יום עצוב לצליאקים, כי באמת הכל הכל היה שם מוצלח.
כששמעתי שסוגרים, אספתי מכמה מקפיאים ( ב'עדן', ב'אורגניק מרקט ' ) קישים קטנים . שיהיה....

כששמעתי שהן הוציאו ספר מתכונים של המוצרים של הקונדיטוריה, היה לי ברור שאני רוכשת.
ביום כיף האחרון של עמותת הצליאק, פגשתי שוב את חגית, ושותפתה איריס, ורכשתי את הספר.
מיד למחרת לא התאפקתי והכנתי עוגיות טחינה מהספר, עם כמה שינויים , כי אני לא מתה על קמח קונדיטור, ולא מחזיקה אותו בבית.
יצאו עוגיות נהדרות. לא ממש זוכרת להשוות עם המקוריות, אבל בהחלט שוות :)

עוגיות טחינה ללא גלוטן של קונדיטוריה "תאנה" עם שינוי שלי.


בערך 26 עוגיות קטנות
לחמם תנור ל 170


50 גר חמאה
50 גר ( שליש כוס ) אבקת סוכר ( שמתי סוכר רגיל )
60 גר ( 4 כפות ) טחינה גולמית
חצי כפית וניל
35 גר (שליש כוס ) קמח קונדיטור. --> החלפתי ב: 10 גר קמח סורגום, 10 גר קמח אורז מלא, 10 גר קמח תפ"א, 10 גר קורנפלור*
35 גר ( שליש כוס ) קמח שקדים
2 גר ( חצי כפית ) אבקת אפיה

לערבב יחד במיקסר סוכר וחמאה, להוסיף טחינה ושאר הקמחים, וניל, ואבקת אפיה עד שנוצר בצק אחיד
ליצור כדורים קטנים ( כמו מסטיק עגול ) להניח על  תבנית עם נייר אפיה
לאפות 12-15 דקות עד שמתחילות להזהיב. לקרר.

* אחרי הכנה פעם נוספת, עם טחינה אחרת, היה צורך ביותר קמח משום מה. אז הוספתי פשוט עוד כף מזה, ועוד מזה... ( קמח אורז מלא, סורגום, קורנפלור וכ"ו ) עד שהגעתי למצב של עיסה שאני יכולה לגלגל כדור...
זה יכול לקרות, לא להבהל... במיוחד שמדובר בטחינה, שיש סוגים שהם יותר דלילים, ויש כאלו יותר סמיכים..








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה