יום שני, 23 בספטמבר 2013

איך מסתדרים עם צליאק בממלכה הבריטית :)

האמת.. מסתדרים לא רע בכלל ..
(תמונות מסקוטלנד בפוסט נפרד.)
שבנו מ 12 יום בסקוטלנד ואנגליה.
החדשות הטובות הן- שתי ארצות שקללהסתדר בהן ללא גלוטן.
החדשות הפחות טובות- לפעמים צריך להערך ( כמו כאן, שיוצאים למקומות יותר נידחים )
אבל בגדול, ( למרות שירדתי שני קילו ) ממש נפלא. ( ה 2 קילו זה לא כי לא היה לי מה לאכול...)

אז לפרטים הקטנים :

נחתנו בלונדון בלילה, לנו את הלילה הראשון סמוך לשדה התעופה, כי למחרת יצאנו ברכב לאדינברג.
בסופר הקטן על יד המלון, לא מצאתי שום דבר ללא גלוטן. הסתדרתי עם יוגורט ופירות.
הנסיעה על הכביש המהיר נוחה ומהירה, יש הרבה מקומות לעצור לאכול בדרך, עם חנויות של waitrose או M&S. שוב- יוגורט, פירות, סלטים.. אין משהו ספציפי ללא גלוטן, אבל הכל הכל מסומן כמו שצריך  ככה שניתן לקרוא מאחור ברשימת הרכיבים ואם מכיל גלוטן- אז כתוב!

אדינבורו :
בערב הראשון נפלנו על המסעדה של ג'ימי אוליבר, במדרחוב מקביל לרחוב פרינסס. יש פסטה ללא גלוטן, וחלק מהמנות ניתן להסב ללא גלוטן. יש הבנה ! 
למחרת אחה"צ סחבתי את כל החבר'ה ( משהו שאני בד"כ לא עושה ) ע"פ המלצות שקרתי באינטרנט, למסעדה בשם mama's traditional american pizza
מסעדה בסגנון אמריקאי,   http://www.mammas.co.uk/
יש פסטה, פיצה ועוד... אכלתי כמובן פיצה והיה פשוט נ-פ-ל-א  
אדינבורו יפהפיה, קטנה, ובמרכז העיר מסתדרים בהליכה ברגל ממקום למקום ככה שלא קשה למצוא.
בסופרמרקטים הגדולים יש מבחר של מוצרים, לא מאד גדול כמו בחלק מהסופרמרקטים באנגליה, אבל יש. 
באדינבורו, באותו מדרחוב מקביל לרחוב פרינסס, בצד המזרחי בסוף, יש סניף של סיינסבורי, עם מבחר. קניתי לחם של ג'יניוס, והיה לי לשבוע הקרוב בארוחות הבוקר.

באזור הtrorsaachs אזור אגמים במרכז\מערב סקוטלנד,וכמו כן באיי סקאיי קשה למצוא סופרים... יש מרכולים קטנים ( וגם תחנות דלק אין בשפע...) אז צריך להצטייד מראש.
בשאר הטיול, נתקלתי לא פעם בסימון מיוחד של ללא גלוטן, בחלק מסעדות אקראיות אליהן נכנסנו.

ה'נפילה' היחידה שהיתה לי, היתה דוקא עם חביתה בבוקר. אני לא נוהגת לאכול חביתה על הבוקר, אבל יום אחד , דוקא במלון מכובד ומסעדה צמודה שעשתה רושם מרשים, הזמנתי אמלט בלי כלום. הגיע אומלט עצום, שהיה רושם שהכינו מ 7 ביצים (!) היא היתה גדולה ותפוחה.. לדעתי שילבו שם קצת קמח, כי 20 דקות אחרי כמובן הגיעו התגובות.
מיותר לציין שיותר לא אכלתי ביצים לארוחת בוקר... אני בטוחה שאם הייתי מבקשת היו מכינים, אבל מי מעלה על דעתו שיכינו סתם חביתה עם משהו גלוטני ?!

אזור האגמים באנגליה- כמו בסקוטלנד...עיירות קטנות, מבחר קטן, אז חשוב להצטייד.

לונדון ( אוי... אוהבת את לונדון ) כמובן רשת הולפודס- גם מבחר של מוצרים לא רע ( ודרך אגב, המוצרים גם מפוזרים כמו פעם וגם יש אזור נוסף שמצוין כללא גלוטן עם ריכוז של כל המוצרים... חוסך זמן למי שלא מכיר את הסניף טוב ) בקומת הכניסה, ליד המאפים , יש מדפים עם מוצרים ארוזים ללא גלוטן. זה משתנה מסניף לסניף.. דגמתי כמה דברים שווים !!! וכמובן האוכל המוכן ( בשביל לאכול במקום או לקחת ) מסומן בצורה ברורה ויעילה.
שוק בורו borough - יש דוכן של מאפים http://www.sugargrain.com/  דגמתי מאפין טירמיסו נפלא !
קמדן מרקט- דוכן פלאפל, עם ציון שניתן לקנות את המנה בקופסא, ללא הפיתה, והפלאפל וכל השאר כמובן ללא גלוטן. מקבלים כמה כדורי פלאפל, סלט, טחינה, חמוצים וכ"ו- יאמ!!
באחד הדוכנים עם אוכל סיני היו אגרולס, שאלתי עם הבצק הוא מדפי אורז, ונאמר לי שכן. לקחתי סיכון ( האמת, בלהט הרגע לא ממש חשבתי על כל השאר ) וכשסיימתי את האגרול העולה, התחלתי לחשוש שתכף אני חוטפת כאב בטן.... אבל עבר בשלום.

השתמשתי קצת באפליקציה של Glutown  יש שם רשימות מכובדות של מקומות, והיא די נוחה לשימוש.
כמובן לאוהבי הז'אנר- wagamana ( הרבה סניפים )

בקיצור- נחמד ביותר

 טיסות- טסנו אל על, הזמנתי ארוחת פירות ( בעיה עם אוכל ללא גלוטן שיהיה גם צמחוני ) לטיסה של 4 וקצת שעות, אותי זה סידר טוב. ( המנה כוללת פירות טריים, דוגמית פירות יבשים ואגוזים )

קצת תמונות : 

מסעדת מאמא עם שלט גדול " לא גלוטן" בחוץ


התפריט במסעדה


 הפיצה שלי :)



התפריט במסעדה של ג''ימי אוליבר http://www.jamieoliver.com/italian/edinburgh


הדוכן בשוק borough



המאפין שלי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה