יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

עוגיות ארוחת בוקר ( נטולת גלוטן )

באחת התוכניות של מרתה סטיוארט, התארחה משהיא שהביאה מתכון לעוגיות "בריאות" לארוחת בראנץ'. הם קראו לזה עוגיית ארוחת בוקר. את העוגיות הכינו בגודל של שמיכה לתינוק! עצומות!
תוך כדי שהאורחת מסבירה ומרתה סטיוארט מכינה במקביל, היא ( מרתה, שלא סוגרת את הפה ואף פעם לא נותנת לאורחים לדבר הרבה, מלבד כשהיא חוטפת התקפת שיעול ) מסבירה שלמרות שאילו עוגיות שאינן נטולות גלוטן, הן עוגיות בריאות.
למחרת לא יכלתי להתאפק, וניסיתי להכין ורסיה של העוגיות נטולות גלוטן.
המתכון די שונה מהמקור, מלבד החלפת קמחים, לא רציתי להשתמש בשיבולת שועל נ"ג כי אני מגיבה לשיבולת שועל כמו לגלוטן כשאני אוכלת יותר מטיפה. אז שברתי את הראש מה אני יכולה לשים במקום ( מעבר לשקדים שבמילא יש במתכון ) ופיצפוצי קינואה או אורז ללא גלוטן, לא קל למצוא.. אז פשוט השתמשתי בקורנפלקס שלי נ"ג.

לא הכנתי אותן ענקיות כמו בתכנית, אבל עם כף גלידה הכי גדולה שיש לי- והן יצאו ענקיות למדי. ( כמו שתיים וחצי עוגיות רגילות שאני מכינה )

מהכמות כאן, יצאו 18 עוגיות.

( מיותר לציין שאני תמיד מאד מרוצה שיוצא לי משהו שאני די " ממציאה"  ! )

את העוגיות לקחתי איתי לטיול בדרום, וכמובן כיבדתי את כל החברים.
התפעלו, התלהבו, וביקשו עוד ועוד!!

עוגיות ארוחת בוקר ( נ"ג )

18 עוגיות גדולות!!

לחמם תנור ל 180

רבע כוס קמח אורז מלא
רבע כוס קמח סורגום
רבע כוס קמח תפ"א
רבע כוס קמח שקדים
רבע כפית קסנטאן גאם
-( או, במקום כל הנ"ל, כוס קמח רגיל, או חצי כוס קמח מלא וחצי כוס קמח רגיל )
רבע כפית סודה לשתיה
113 גר חמאה רכה
שלושת רבעי כוס סוכר חום ( לא דחוס )
ביצה גדולה
כפית וניל
כוס קורנפלוקס ( או פיצפוצי אורז ) נטולי גלוטן
-( או למי שיכול, כוס שיבולת שועל במקום)
רבע כוס שקדים פרוסים או חתוכים לשבבים
2 כפות גרעיני חמניות
רבע כוס צימוקים או חמוציות, או אוכמניות יבשות
חופן בננה מיובשת לקישוט.

לערבב יחד חמאה וסוכר.
להוסיף ביצה ווניל
להוסיף קמחים, קורנפלקס ( או שיבולת שועל )
לערבב טוב
להוסיף את השקדים\גרעינים\פירות יבשים, לערבב

להוריד עם כף גלידה גדולה או כף, תלוליות גדולות, על תבנית מרופדת בנייר אפיה
לקשט עם שברי בננה יבשה

לאפות  13-15 דקות עד שמשחימות , לקרר שיתייצבו.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה