יום ראשון, 29 בדצמבר 2013

מרק עדשים וירקות

אני רוצה חורף! אמיתי !
ושיהיה קר.
ולא אכפת לי גם שלג ( אבל זה לא מציאותי כאן )
היה קצת חורף לפני שבועיים, היום שוב קצת סגרירי, פה ושם איזה טיפה עושה טובה ויורדת..
אתמול והיום היה פשוט חם בחוץ. והרוח החמימה שהזכירה חמסין לא ממש עזרה.
הנדנדה הזו בין ימים חמים, לילות קרים, פה ושם יום קר, אותי משגעת.
רוצה רצף!

מזל שלא חם במידה כזו שאי אפשר לאכול מרק
וברוב הבתים שאני מכירה, די קר בפנים.
עונת המרק בעיצומה, ואני מוצאת את עצמי מכינה פעמיים שלוש בשבוע סיר עצום של מרק
והוא מתחסל במהירות.
אין דבר יותר כייפי בחורף מצלחת מרק מלאה בדברים טובים.




מרק עדשים וירקות

2-4 גזרים
2-4 גבעולי סלרי
בצל גדול
שן שום
2 תפוחי אדמה
כוס עדשים ירוקות
2 כפות רסק עגבניות
2-3 כפות שמן
מלח, פלפל, כורכום

לחתוך ירקות קטן קטן
לאדות בצל בשמן, להוסיף שום, ואחרי דקה את הבצל, גזר וסלרי.
לערבב 2-3 דקות
להוסיף תפ"א ועדשים ולערבב עוד 2 דקות
להוסיף מים שיכסו את הכל, תבלינים ורסק עגבניות.
לכסות את הסיר, להביא לרתיחה, ולבשל עד שהירקות והעדשים מתרככים- 20-30 דקות







תגובה 1:

  1. נראה ממש טעים, סמיך ועשיר. נקווה להרבה ימים של גשמי ברכה ולא של סופות וסערות

    השבמחק