יום חמישי, 23 בינואר 2014

חלה עם נבט חיטה

לפעמים אסור לי לראות תוכניות בישול ( וטוב שאין לי גישה לארוץ האוכל ) כי יש דברים שאני חייבת מיד להכין.
בתוכנית של מרתה סטיוארט אפו חלה, מרתה טענה שזו החלה הכי שווה שאכלה אי פעם.
אז שאני לא אנסה ? ( חחח אפילו שאני לא יכולה להתקרב לטעום את זה ) 
ולא סתם חלה, אלא עם נבט חיטה.
בשביל משהיא עם צליאק לקנות שקית עם נבט חיטה זה קטע די מוזרר. מילא שאני קונה קמח ולחם ומכינה לבני הבית לחם, ועוגות עם גלוטן. אלב לקנות נבט חיטה ? ! זה ממש מוזר בשבילי.
לא משנה. הכנתי ( עם טיפה שינויים ) והיתה התלהבות אדירה, עד כדי כך שחלה אחת חוסלה תוך כמה שעות.

חלה עם נבט חיטה

שקית שמרים טריים ( שמרית ), או קוביה
6 כפות סוכר
שני שליש מים רותחים
2 כפות שמן
2 כפיות מלח
6 כפות חמאה רכה
4 ביצים
2 כפות דבש
5-6 כוסות קמח
שני שליש כוס נבט חיטה
חלמון ביצה להברשה

לערבב את המים הרותחים עם החמאה, שמן, מלח, דבש וסוכר. לערבב 5 דקות .
להוסיף תוך המשך עירבוב ביצה אחר ביצה.
להוסיף שמרים, קמח ( 5 כוסות ) ונבט חיטה.
אם יש צורך, להוסיף עוד קצת קמח.
להמשיך לערבב עד שהכל מתאחד.
להעביר למשטח עבודה וללוש ( עם תוספת קמח כמה שצריך ) עד שמתקבל בצק רך וחלק.
לשמן כלי בקצת שמן, להניח את כדור הבצק, להתפיח במקום חמים מכוסה בניילון נצמד, עש שמכפיל את נפחו.

כשהבצק הכפיל את הנפח שלו, ללוש שוב 2 דקות, לחלק ל 2.
כל חצי לחלק ל 3, ולקלוע צמה.
להניח כל מצה בתנית אינגליש עם נייר אפיה
להתפיח שוב, מכוסה, עד ששוב מכפיל את הנפח.
לחמם תנור ל 180
להבריש בחלמון טרוף
להעביר לתנור, לאפות עד שמשחים ומוכן.












לפני אפיה, בצד ימין לפני הברשה בחלמון



                                                               אינסטגראם





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה