יום חמישי, 10 באפריל 2014

'גלידה' זריזה של שוקולד שמנת ומרנג ( וקישקוש על תבניות )

מגלה סוד: זה יהיה אחד מקינוחי ליל הסדר !

לגמרי במקרה הכנתי קינוח לארוחת שישי:

4  עוגיות מרנג בודדות ששהו בקופסה די הרבה זמן, מצאו את דרכן לקינוח זריז שהכנתי באחד מימי שישי, בלי תיכנון מראש.
לפעמים, בסיום ארוחת שישי , כשנשאלת השאלה " יש קינוח ? " והתשובה שלי היא " לא ", יש לי יסורי מצפון....
לא תמיד ( ובגלל זה , לא כל יום שישי יש כאן קינוח בסיום הארוחה )
הרבה פעמים אני מתכננת ומכינה מראש.
לעיתים רחוקות, זה אלתור של הדקה ה 90.
ולפעמים, האלתור הזה, יוצא משהו חדש ומדהים!!



גלידה זריזה של שוקולד, שמנת ומרנג

ל 8-10 מנות

תבנית אינגליש קטנה ( אורך 22 ס"מ ) *

4 עיגולי מרנג בודדים , ז"א תחתית מרנג אישית קוטר 4-5 ס"מ ( אני מכינה לבד, אין בעיה להשתמש ב'נשיקות' קנויות )
150 גר שוקולד מריר
50 גר חמאה
200 מ"ל שמנת מתוקה

לפורר מרנגים ( בתוך שקית זיפלוק עבה, לדפוק עליהם עם מערוך\פטיש של שניצל ) או סתם בקערה גדולה למעוך עם כף עץ גדולה...( עד כמה לפורר ? שישארו חתיכות בגדלים שונים, זה יותר מענין אח"כ לנגוס )
להמס יחד שוקולד וחמאה ( מיקרו, בזהירות, או בסיר קטן ) לקרר קצת
להקציף שמנת מתוקה

לערבב שוקולד עם מרנג מפורר, לקפל לשמנת מתוקה בעדינות.
להעביר לתבנית מצופה בניילון נצמד. לסגור טוב בניילון.
להעביר למקפיא לפחות ל 3 שעות.

להפוך על צלחת הגשה, להסיר ניילון.

* תבניות... ( וקערות, וכלי בית.... וספרי בישול...)  זו מחלה שירשתי מאמא.
אני לא חושבת שהגעתי לכמויות שהיו לה ( 4-5 סרוויסים, 2 סטים מלאים של סירים, ) אבל אני מתקרבת....

לגבי תבניות אינגליש - יש המון גדלים, ארוכות, קצרות, יותר צרות, ויותר רחבות.
אני אוהבת את הקטנות, כי כשאני מכינה לעצמי עוגה נטולת גלוטן, שרק אני אוכלת, זו בדיוק מתאים. או שניתן להכין 2 ולהקפיא..
אני תמיד משתדלת לכתוב מידה של התבנית, אבל בחלק מהדברים, אין בעיה לאלתר, כמו בקינוח הזה. אפשר בקעריות אישיות, אפשר להגדיל כמות כמובן, או בכל כלי אחר שעולה על הדעת.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה