יום שבת, 26 באפריל 2014

מוס שוקולד מ-ד-ה-י-ם !!

לפני ה מ ו ן שנים, כשגרנו במקסיקו ( שליחות ) ביקרנו די הרבה במיאמי, כי דודים שלי עברו לשם כמה שנים לפני שנסענו לשליחות.
מאד אהבתי את הנסיעות האילו, תמיד היה כיף ושמח ( משפחה, בילויים, קניות, מה רע ?! )
לא רחוק מהבית של הדודים, היתה מסעדה במקום די מוזר ( בצד על הכביש הדי ראשי ) 
לקחו אותי לשם מספר פעמים. ותמיד הזמנתי את אותן המנות, גבינת ברי חמה עם שקדים ובאגט ( ימי טרום צליאק ) ומוס שוקולד בכוס עצומה. 
אני לא זוכרת את הטעם של המוס, אבל אני זוכרת שזה היה משהו טעים , וחלק וכייפי ( והרבה !! )

לפני כמה ימים הגיעו כמה ספרים שהזמנתי מאמזון, בינהם ספר שנקרא the sono baking cookbook
החלטתי לחנוך אותו עם מוס שוקולד שיצא מדהים!
כל ביס, כמו ענן קטפתי בפה.
רצוי לאכול לאט, בשקט, ולהתענג על כל ביס וביס.

מוס שוקולד מדהים !


140 גר שוקולד מריר קצוץ
3 ביצים גדולות מופרדות
3 כפות סוכר
קורט מלח
כוס שמנת מתוקה ( 250 מ"ל )

להמס שוקולד ( בן מארי או במיקרו בזהירות * ) לקרר
להקציף ידנית חלמונים וסוכר בכלי על גבי סיר עם מים רותחים ( עדיף להניח בקערת המיקסר ואותה להניח על סיר, כי צריך אח"כ להקציף אותם במיקסר ) להקציף בסביבות 2-3 דקות
להעביר למיקסר ולהמשיך להקציף עד שהתערובת תפוחה ובהירה
להפסיק פעולת מיקסר, והוסיף שוקולד לאט ובעדינות.
להקציף חלבונים לקצף יציב , להוסיף לתערובת השוקולד בעדינות.
להקציף שמנת מתוקה לקצף יציב, להוסיף גם אותה לתערובת בתנועות קיפול עדינות.
לחלק לכלי הגשה
( המתכון המקורי אומר 4 מנות. אני הכנתי בקעריות קטנות ויצאו לי 10...צחקתי ואמרתי שהאמריקאיים אוהבים הכל בגדול.. ואז הבעל אמר שמי שמזמין מנה אחרונה במסעדה, רוצה לקבל תמורה. 
בכל מקרה, נראה לי שבהחלט מספיק מנה נחמדה לקינוח...עדיף לישבן ולעורקים :)  )

* כתבתי כבר לא פעם, לגבי המסת שוקולד. כשהשוקולד איכותי, הוא נמס נפלא. כשהשוקולד ישן או לא טוב, אז יש בעיות בהמסה. שוקולד איכותי נמס ממש מהר, במיקרו, או בסיר כפול.








2 תגובות:

  1. היי כמה מ"ל שמנת צריך לשים, או איזה סוג כוס (פלסטיק/ספל 250 מ"ל)

    השבמחק