יום ראשון, 13 באפריל 2014

אלפחורס נטולי גלוטן

מי שם לב שאף פעם אני לא משתמשת בקוקוס ?!
אני לא מחובבי הקוקוס.
נדבקתי מבעל הבית...
פעם דוקא אכלתי, קצת, אפילו זוכרת  שאכלתי חתיכות קוקוס שלמות.
אבל אי אפשר אלפחורס בלי קצת קוקוס מסביב, אז קניתי. ( הפעלתי 3 עובדים מנומנמים ב 7 בבוקר ביום שישי בסופרמרקט, כי לא היה לי מושג איפה יש , ואח"כ התחיל הפענוח מול האפליקציה של 'חיים בלי גלוטן' לנסות להבין אם זה עם או בלי גלוטן. ואיזה מזל שיש פורומים ועצות ידידותיות, ככה שמצאתי די מהר שזה 'כשר' עבורי )
סיפור האלפחורס מתחיל בזה שנתקלתי בקופסה של ריבת חלב תוצרת ארגנטינה, ומיד רכשתי.
ואם יש ריבת חלב טובה אז צריך להכין אלפחורס. כי סתם לנשנש אותה זה לא לענין , ואני לא ממש אוהבת עוגות עם ריבת חלב.
אבל אוהבת אלפחורס.
שיטוט קטן ברשת הוביל לשפע מתכונים, עם ובלי גלוטן. 
המתכון עם שינויים שלי, מהבלוג GF skinny
ומכיוון שאילו עוגיות שהחלק הנכבד שלהן מורכב מקורנפלור, אז בכלל היה קל לעשות הסבות לנ"ג.

העוגיות נימוחות ונמסות בפה כמו שצריך, וחזרו אלי טעמים של לפני הרבה שנים... יאמ.

אלפחורס ללא גלוטן (  לכאלו עם גלוטן, הערה למטה )

300 גר קורנפלור
100 גר קמח ארוז לבן*
100 גר קמח cup4cup#
200 גר חמאה קרה חתוכה לקוביות
150 גר סוכר
3 חלמונים*
2 כפיות שטוחות אבקת אפיה
2 כפיות וניל
רבע כוס חלב ( אם יש צורך אז עוד כף או 2 )

לשים הכל יחד במעבד מזון, ולערבב יחד בעזרת פולסים קצרים, עד שמתגבש לבצק  ( אם זה פירורי מדי ובנגיעה לא " מתחבר" יחד, אז להוסיף את כפות החלב שציינתי )
לא לעבד יותר מדי את הבצק, רק עד שמתחיל להתגבש.
הבצק בשלב זה רך , מאד חלק, ומאד נוח לעבודה.
לרדד על קורנפלור ( אני רידדתי על קצת קורנפלור ומשטח סילפאט ) לעלה בעובי 4 -5 מילימטר.
לקרוץ עיגולים בקוטר 3-4 ס"מ ( האמת, הגודל תלוי באיזה גודל עוגיה רוצים )
להעביר לתבנית עם נייר אפיה ( אפשר צפוף, הן לא ממש מתפשטות ) ולקרר 30 דקות במקרר.
לחמם תנור ל 180. לאפות 10-12 דקות רק עד שמתחילות להזהיב טיפונת.
למרוח ריבת חלב על עוגיה אחת ולסגור עם עוגיה שניה.
לגלגל בקצת קוקוס. 
אני אוהבת שהן מתייצבות קצת במקרר ( וחלקן הגדול בכלל עבור להקפאה ) כמה דקות בחוץ והן טובות לאכילה.

כ 25 עוגיות 

* לי קצת מפריע הטעם והריח של קמח אורז לבן, בפעם הבאה אנסה ( אולי ) עם קמח עמילני אחר. ( הערה חשובה: אחרי קירור והקפאה, הריח והטעם של הקמח אורז משום מה הרבה פחות בולט מאשר כשהם טריים. )
# אפשר עוד 100 גר קמח אורז לבן, או כל קמח עמילני אחר.
בגדול מעבר ל300 גר קורנפלור, צריך עוד 200 גר של קמח עמילני נוסף. ז"א 500 גר סה"כ.
עם גלוטן-וכמובן מי שלא צריך ללא גלוטן יכול להשתמש בקמח לבן במקום שני הקמחים הנוספים. ז"א 300 גר קורנפלור ו 200 גר קמח לבן













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה