יום ראשון, 11 במאי 2014

עוגיות שוקולד צ׳יפס עם פופקורן (!)

אני עוקבת אחרי לא מעט בלוגים
זה נחמד לראות תמונות ממקומות רחוקים
נחמד להתעדכן במה עכשווי
לקבל רעיונות
לנסות מתכונים...
אבל לפעמים יש דברים שממש מצחיקים אותי. למשל:
'פרפה יוגורט ותותים' : מסתבר שאני מכינה את הפרפה הזה מגיל 5 בערך.... מערבבים תותים קצוצים עם קצת סוכר ויוגורט, והרי קינוח בעל שם פלצני. אני מגדילה לעשות ומערבבת את היוגורט שלי עם עוד כל מיני, כמו בננות, תפ״ע, משמישים או אפרסקים בעונה..... וואוו!
או מתכונים לכריכים. מי צריך מתכון לכריך ?
זה מזכיר לי שגיסי וגיסתי סיפרו שאחד הילדים הכין לעצמו כריך עם פסטרמה ושוקולד למריחה או משהו בסגנון, בזמן שישנו בצהריים. כשהתעוררו סיפר להם על התגלית המדהימה שיצר ! ( וחיסל ) - זו מקוריות !!

לפעמים הרעיונות באמת נחמדים, ולא הייתי חושבת עליהם לבדי.
כמו העוגיות עם הפופקורן.
אגב פופקורן,לא מזמן, קניתי גרעני פופקורן, ושקיות חומות, להכנת פופקורן לבד במיקרו ע״פ מרתה סטיוארט ( לא משלמים יותר מחירים ממש מופקעים ליצרני הפופקורן בשקית למיקרו ) ההכנה ממש פשוטה- 3 כפות פופקורן בשקית נייר חומה. לסגור ע"י 2-3 קיפולים הדוקים בקצה , להכניס למיקרו ל 2-3 דקות ע״פ העוצמה של המיקרו ( לעמוד בקרבת מקום וברגע שלא שומעים שום פיצוץ, או עדיף שניה לפני... ברגע שהקולות הולכים ונחלשים, לכבות ) לפזר מלח ( וחמאה מומסת למי שאוהב )....

המתכון המקורי  לעוגיות של סמיטן קיצ'ן, והשידרוג שוקולד של ג'וי דה בייקר

מיותר לציין שהעוגיות היו הצלחה גדולה, וכבר יש לי רעיון לעוגיות נוספות :)

עוגיות שוקולד צ'יפס עם פופקורן

לחמם תנור ל 180

להכנת הפופקורן ( כאן עדיף לטעמי בשיטה המסורתית בסיר, כי הקצת שומן מוסיף טעם )
2 כפות שמן
רבע כוס גרעיני תירס
רבע כפית מלח
כף חמאה מומסת ( 18 גר )

לחמם שמן בסיר, לפזר גרעיני תירס ולכסות את הסיר, בצורה כזו שיש קצת פתח ליציאת אדים.
לחכות עד שקולות הפיצוצים יחלשו, לכבות את האש, לנער סיר ( עם מכסה סגור )
להוסיף מלח וחמאה מומסת. שוב לנער סיר. להסיר מכסה ולקרר.

לעוגיות

115 גר חמאה רכה
חצי כוס סוכר חום בהיר
שליש כוס סוכר
ביצה
כפית וניל
קורט מלח
כוס ורבע קמח
חצי כוס שוקולד צ'יפס ( מריר )

להקציף יחד חמאה וסוכר
להוסיף וניל, מלח וביצה
להוסיף קמח

להוסיף את הפופקורן עם כף גדולה ( זה עושה רושם של המון פופקורן ביחס לבלילה, אבל אל דאגה, חלק נשברים וזה מסתדר )
להוסיף שוקולד

להניח כדורים בעזרת כף ( גלידה ) על תבנית מרופדת בנייר אפיה

לאפות 10-14 דקות עד שמזהיבות. לקרר

כ 40+ עוגיות בינוניות













אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה