יום שבת, 14 בפברואר 2015

לחם נטול גלוטן ( 2 )

אני לא אוכלת לחם
התרגלתי בלי, וגם פריכיות כבר לא אוכלת.
"אז איך את מורחת גבינה " שאלה אותי משהיא לפני כמה ימים
וחברה אחרת שאלה כבר כמה פעמים איך אני אוכלת ביצת עין, בלי לחם ?
התשובה- עם מזלג !
אפשר להסתדר בלי.
זה לא אומר שלא מתחשק לפעמים
ויש דברים שאי אפשר בלי לחם, כמו טוסט גבינה...

הבעיה שהלחמים ( נטולי הגלוטן ) שיש כאן, רובם בין השאר עם קמח סויה, שאני גם לא יכולה לאכול.
אני מחזיקה במקפיא לחמים מארה"ב או אנגליה, אבל יש תקופות , שנגמר. ואף אחד לא נוסע.. או לא מביאים... ואני תקועה בלי.

נכון לעכשיו יש לי כמה פרוסות של לחם ג'יניוס מאנגליה. ואין משלוח של לחם באופק, אז לא היתה ברירה, אלא לאפות לבד.

החלטתי לשנות קצת מתכון טוב שאני אוהבת של מרתה סטיוארט

לחם נטול גלוטן ( 2 )


לתבנית אינגליש קטנה

כף שמן
רבע כוס גרעיני חמניות ( לא חובה, אפשר גם לשים אגוזים או דברים אחרים שאוהבים )
שלושת רבעי כוס מים פושרים
חצי כוס קמח אורז חום
חצי כוס קמח סורגום
רבע כוס קמח תפ"א
רבע כוס קמח שקדים
כפית קסנטאו גאם
חצי שקית שמרית ( 25 גר שמרים טריים )
2 ביצים קטנות
כפית דבש
כפית מלח גס

לערבבב יחד את כל היבשים.
להוסיף שמרים, ביצים, דבש ובסוף מים
לערבב טוב, להניח במקום חמים לפתוח כשעה. ( זה לא ממש תופח כמו בצק רגיל אלא יותר
" מתאורר" . ז"א יש תפיחה אבל היא לא נראית כמו בבצק רגיל , הבצק מרגיש יותר מאוורר וקל)
לחמם תנור ל 160
להעביר לתבנית משומנת או עם נייר אפיה
לאפות עד שהלחם מתחיל להשחים וכשנוקשים עליו נשמע חלול. משהו בסביבות שעה, תלוי בתנור.


אני מקררת את הלחם, פורסת ומקפיאה פרוס בשקית זיפלוק










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה