יום רביעי, 25 בפברואר 2015

תפוחי אדמה בסיר ,בתנור

פתאום מתחשק לי חמין
כבר כמה שבועות ממש בא לי
אבל החבר'ה לא אוהבים
מעולם לא הכנתי.
חמין היה מאכל שאמא הכינה כשהייתי קטנה, בשבתות מדי פעם. 
היו חברים שהגיעו ממרחקים לאכול את אותו חמין.
זוג חברים מקיבוץ בשרון היו מזמינים במיוחד רכב לשבת ( כן, פעם לחברי קיבוץ לא היה רכב, והיו צריכים לשריין רכב ) בכדי לבוא לאכול איתנו צהריים כשאמא הכינה חמין.

והאמת, הדבר היחידי שאני אוהבת בחמין זה התפ"א והשעועית.
ובגלל הצליאק אני לא יכולה לדחוף לשם גריסים, או חיטה.
אז להכין חמין צמחוני, שבסופו של דבר רק אני ( ואולי איה ) נאכל, נראה לי קצת מיותר.
בתור פיצוי, הכנתי תפ"א בסיר, שמבשלים בתנור הרבה זמן.
יצא טעים.. כמעט סיפק את החשק :) עכשיו צריך להוסיף שעועית..


תפוחי אדמה בסיר, בתנור ( 2 אופציות )

לחמם תנור ל 170-180
חשוב להשתמש בסיר כבד שיכול להיכנס לתנור ( סיר חרס, ברזל וכ"ו )

1) לקלף 8-10 תפוחי אדמה ( כמה שרוצים בעצם, וכמובן בהתאם לגודל הסיר..) אם קטנים, להשאיר שלמים, אם גדולים לחתוך לחתיכות גדולות יחסית ( רבעים )
לטגן בצל בקצת שמן, עד שמתחיל להיות שקוף וטיפונת מוזהב.
להוסיף שן שום קצוצה.
להוסיף את תפוחי האדמה, לערבב קצת שיצופו בשמן.
לתבל עם מלח, פלפל, פפריקה.
לסגור סיר עם מכסה, ולהעביר לתנור החם.
לבדוק אחרי חצי שעה אם צריך להוסיף טיפה מים, שלא ידבקו.
להמשיך לבשל עד שתפוחי האדמה רכים רכים. בערך שעה.
אם יש זמן, אפשר על חום נמוך יותר, יותר זמן.

2) לשים בסיר את תפוחי האדמה ( בלי בצל ) , להוסיף שמן, מלח ( אפשר גם פפריקה, או לא...), לערבב קצת, לסגור סיר
ולהמשיך אותו דבר כמו למעלה









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה