יום חמישי, 4 ביוני 2015

פילאף אורז אטריות ועדשים

בבוקר אחרי שגם נעה טסה, הרגשתי מועקה קלה בלב.. פתאום הריק הזה תפס אותי.
בתור בן אדם אופטימי, חיפשתי מיד את הצדדים החיוביים בסיטואציה: מינוס שני ילדים ל 3 חודשים : פחות בישולים, פחות כביסה, פחות נקיון.. to name a few :)
עם המועקה הזו, קפצתי לתל אביב לחפש בד לפרויקט תפירה , ולמרות שתל אביב בד"כ משמחת אותי ביותר, המסלול המוכר שנעה ואני עושות אחת לכמה ימי שישי, תפסה אותי שוב עם לחץ בחזה.
אפילו המחשבה על קניות לא עודדה אותי בכלל..
ואז איה התקשרה, והשיחה התגלגלה למה אכין לסופ"ש לאכול ( נשארו שני סופי שבוע שהיא תגיע החודש לפני שתסתגר לה לתקופת בחינות ) והגענו למסקנה שזה הזמן להשתולל עם כל הדברים שנעה לא אוהבת ( סליחה נעה... )
ירקות באורז, ועדשים באורז... וגם בצל  (! )  :)
בקיצור, בשלושת החודשים הקרובים אפשר יהיה לערבב הרבה דברים יחד ולהכין אוכל יותר 'רטוב', ובעיקר להכניס הרבה ירקות לחיים .

את המתכון הזה קיבלתי ממורה שעבדתי איתה לפני הרבה שנים בבי"ס ( מי זוכר שהייתי מורה ???  כן כן... לחינוך גופני )
אני מאד אוהבת את המתכון, ובגלל העדשים, הפטריות... הבצל.... לא מכינה הרבה כאמור ...

פילאף אורז אטריות ועדשים

1/3 כוס פטריות שמפיניון מיובשות
6 כפות שמן
חצי כוס עדשים ( אני שמתי שחורים קטנים, אפשר גם ירוקים, עיקר שיהיו כאלו ששומרים על צורה )
2 בצלים בינוניים קצוצים
100 גר אטריות דקות ( של מרק ) * שמתי נטולות גלוטן 
מלח
פלפל
פפריקה
כוס וחצי אורז ( אני השתמשתי בבסמטי)
חצי כף סוכר
מים רותחים עד כדי כיסוי נדיב


לחמם תנור ל 180

סיר שניתן להעביר לתנור ( כולל מכסה )

לשטוף פטריות ולסנן מים, לקצוץ
ב 3 כפות שמן לטגן בצל עד ששקוף
להוסיף עדשים, אטריות ואורז, לערבב 2-3 דקות
להוסיף  עוד 2-3 כפות שמן ופטריות יבשות
לתבל
לערבב עוד 4-5 דקות
להוסיף מים רותחים. לכסות ולבשל על אש קטנה כ 10 דקות
להנמיך טמפרטורה בתנור ל 150
להעביר לתנור לעוד 15 דקות, עד שהאורז והעדשים רכים


* אני משתמשת באטריות ללא גלוטן של לה ונציאנה, יש סוג שנקרא ורמיצ'לי, אילו סלילים של אטריות דקיקות, אני שוברת עם הידיים כזה סליל, ומתקבלות אטריות דקיקות מעולות ( למרקים וכ"ו )

את המתכון העלתי כבר פעם, אבל התמונות הפעם יותר מוצלחות, וגם סוג האטריות ( ככה זה עם מוצרים ללא גלוטן... השוק משתנה ולא תמיד ניתן למצוא את אותו מוצר לאורך זמן. אז מאלתרים עם מה שמוצאים בשוק..)








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה