יום שני, 25 ביולי 2016

כיסוני בשר

לפעמים כשאני משוטטת ברשת, יש מתכון שתופס את העין מיד, ולמרות שדי ברור לי שזו תהיה התעסקות רבה, אני מחכה להזדמנות להכין.
כל כך אוהבת בצק ( אמרה הצליאקית המוזרה )
מזל שלעבוד עם בצק עם גלוטן, ללוש, ללטף, לרדד, לקרוץ- זה לא משהו שאסור לי לעשות.
כל עוד אני לא מכניסה ידיים לפה ( ועברתי את הגיל ) אז הכל טוב.


ראיתי את המתכון הזה בבלוג של 'ביסים',  החלטתי שאני מכינה לארוחת שבועות אצלינו, כי למרות שהחג חלבי, יש כאן כמה קרניבורים שצריכים קצת בשר.
קצת עבודה, אבל בהחלט לא כזו שצריכה להפחיד ולמנוע את הכיף הזה .
אני לא מבינה גדולה בסוג המאפים שמוצאם בגיאורגיה ( איה טיילה שם לפני שנה וסיפרה שגם שם זה משתנה ממקום למקום) בכל אופן, אני לא חושבת שזה יהיה פשע למלא את הבצק בדברים אחרים כמו ירקות או גבינות. 
עקבתי בגדול אחרי ההוראות, תוך כדי טיפונת שינויים והתאמות אישיות :)

כיסוני בשר

בצק :
חצי קילו קמח ( עוד אם הבצק צריך )
כף שמן,כף חומץ
כף וודקה (לא שמתי כי לא היה לי, שמתי קצת יותר שמן )
חצי כף סוכר
כפית מלח
כוס מים קרים

ללוש הכל יחד לבצק חלק ורך. ( אם יש צורך להוסיף קצת קמח, או קצת מים או טיפת שמן בכדי שהבצק יהיה גמיש ולא דביק- אז להוסיף )
לחלק  ל 2, לכסות במגבת ולתת לבצק לנוח 10 דקות.

מלית:
750 גר בשר טחון ( השתמשתי בבקר )
בצל גדול קצוץ
4-5 שיני שום קצוצות קטן
קישוא אחד מגורר
שמן
מלח, פלפל
כפית כמון
כפית פפריקה
צרור פטרוזיליה קצוצה
חופן צנוברים קצוצים

מטגנים בצל בשמן, מוסיפים שום.
מוסיפים בשר ומערבבים קצת שיתפורר ויתבשל בצורה אחידה.
מוסיפים את כל השאר ( קישוא, פטרוזיליה , צנוברים ותבלינים )
מבשלים כרבע שעה עם מכסה, שהתערובת תשאר עסיסית.

לוקחים גוש בצק, מרדדים, קורצים עיגולים בקוטר 10-12 סמ
ממלאים כל עיגול בקצת מלית, סוגרים את העיגול כך שיתקבל חצי סהר. מהדקים טוב את הקצוות, ומניחים על משטח מקומח.

מחממים קצת שמן במחבת גדולה , מטגנים כל כיסון 2-3 דקות על כל צד. 
מעבירים לצלחת עם נייר סופג.

נרשמה הצלחה גדולה. ולמרות שיצאה כמות גדולה בני הבית ביקשו שלא אגיש לאורחים- שישאר להם יותר :)












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה