יום חמישי, 23 בפברואר 2017

גיבץ' 2

לפני שמתחיל אביב,  כשיוצאת השמש ומתחמם אחרי כמה ימי גשם, מגיעות התולעים.
תולעים שעירות , הרבה... שמתהלכות כמו בעלות הבית פה.
אין לי בעיה עם תולעים, כל עוד אני לא צריכה לראות אותן.
אבל כשאני צריכה להזהר לא לדרוך עליהן, או שאחת מתנפלת עלי כשאני פותחת את הדלת כניסה לבית כי בדיוק היא טיילה לה על המשקוף.... בעעעעע

יחד עם הזבובים המעופפים שמשילים את הכנפיים, חשופיות ועוד מיני חיות, זה ממש ג'ונגל פה !


ולא, אין קשר בין התולעים לגיבץ', מלבד טראומה קלה לכותבת שורות אליו מההתנפלות של התולעת
המתכון הוא גירסה חופשית שלי למתכון מהספר של לייזה פנאלים

גיבץ' 2

כ 1/4 כוס שמן זית
חציל חתוך ( ראו תמונות+ הסבר)
תפ"א חתוך לקוביות
בצל גדול קצוץ
2 פלפלים אדומים חתוכים לקוביות
2-3 קישואים קשים חתוכים לפרוסות
עגבניה גדולה חתוכה לקוביות
6-7 שיני שום גדולות פרוסות
חבילה ( 300 גר ) תרד טרי קצוץ גס

תיבול :
3-4 כפות גדושות רסק עגבניות
כפית פפריקה
חצי כפית מלח גס
כוס מים רותחים

לחמם את השמן בסיר רחב 
להוסיף חצילים ותפ"א.
כשמתחילים להשחים להוציא לקערה ( עם כף מחוררת כך שרוב הזמן ישאר בסיר )
להוסיף בצל, אחרי כמה דקות את הפלפלים והקישואים. אחרי עוד כמה דקות את השום. אחרי 2 דקות את העגבניה, נחזיר לסיר את החצילים והתפ"א.
להוסיף את התרד, לערבב טוב

לתבל ( מים עם כל התבלינים ) 
לחמם תנור ל 170
לערבב, לכסות, להביא לרתיחה ולהעביר לתנור לעוד30-35 דקות





אני אוהבת שלכל חתיכה שאני חותכת מהחציל, יש גם קליפה. זה שומר על הצורה שלה ויותר אחידות בזמן הבישול.
אני חותכת כל חציל ל2 , ואז למעין משולשים, ואותם חותכת לחתיכות פחות או יותר שוות כך שנוצרים משולשים קטנים ( להלן התמונות... )



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה