יום ראשון, 8 באוקטובר 2017

עוגת דבש של קפה קדוש

כבר חודש אני עם התקף קוליטיס לא קל.
הדבר המשמח היחידי זה שאני יורדת במשקל ( כן, אני יודעת, זה לא אמור להיות משמח אבל ...)

בכל מקרה, אני סמרטוט כמו שלא הייתי בחיים.
יחד עם ההתקף התפתח לו סינוסיטיס שלא אובחן כראוי,  שני סיבובי אנטיביוטיקה עדיין לא עוזרים.
לא ישנה, לא יכולה להתרחק מהבית, לא אוכלת הרבה כי אין תאבון, וגם לא רוצה להעמיס על המעיים. אז אין הרבה כוח.
כנראה שמה שאני צריכה זה לשכב, לנוח....
לא מסוגלת.
מתעוררת בבוקר ( אחרי 2-3-4 השכמות בלילה ) יוצאת מהמיטה.. עושה קצת סדר. נחה
אם צריך איזה סידור, קניות, אולי קצת בישולים, כביסה,. נחה...
אפיה- רק מה שצריך, לא בשביל הכיף.
די מבאס.
מחכה לתרופה שבתקוה תתחיל להשפיע ( מחכה  כי אין בבית מרקחת והיה צריך להזמין, אבל שילוב ערב חג/סופ"ש שלא עובדים זה אחלה טיימינג שממתינים לתרופה )
זה מה יש.

אז טיפה לגוון לעצמי, שלא אמות משיעמום עם התקיעה הזו בבית רוב הזמן, ומאחר ונתקלתי ברשת מתכון לעוגת דבש של קפה " קדוש" מירושלים.
מאד דומה למתכון שאני מכינה כבר שנים. ( כמעט ואין הבדל, בגלל שבזו שלי יש עוד ביצה, היא יוצאת עוד יותר גבוהה )
באמת יצא דומה, ואכלו בשמחה


עוגת דבש של קפה קדוש

4 ביצים  גדולות מופרדות
160 גר סוכר ( 3/4 כוס+ כף )
160 מ"ל שמן קנולה (2/3 כוס )
280 גר דבש ( כוס מינוס 2 כפות )
240 מ"ל תה ( חם או קר )
350 גר קמח (2 + 1/2 כוסות )
3 כפיות אבקת אפיה
כפית סודה
כף קינמון טחון
כפית ג'ינג'ר טחון
קמצוץ ציפורן טחון

לחמם תנור ל 170
לשמן או להניח נייר אפיה בשתי תבניות אינגליש

להקציף חלבונים עם חצי מהסוכר, עד לקבלת קצף רך ויציב
בקערה נפרדת לערבב יחד חלמונים, דבש, שמן ותה
להוסיף יבשים לתערובת החלמונים
לקפל יחד עם החלבונים המקוצפים
להעביר לתבניות
לאפות עד שקיסם יוצא יבש


 ( פה בתמונות חצי כמות באינגליש חד פעמי ו 2 קאפקייקס )








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה