יום ראשון, 15 באוקטובר 2017

סלט עגבניות ברוטב אבוקדו

אני מתה על עגבניות!
לא יכולה בלי, גם לפעמים שהם לא אמורות להיות הכי טובות בשבילי בגלל התקף קוליטיס למשל.

לפני הרבה שנים, כשהייתי נערה, המליצו לי על איזה רופא/גורו בנתניה שמטפל בבעיות עור ( יש לי פסוריאזיס ורציתי לנסות משהו אחר )
בקצת זמן שהייתי אצלו, הוא אמר כל כך הרבה שטויות, שהראש שלי די התנתק ממה שהוא אומר, והיה לי די ברור שאני לא מתכוונת לעשות כלום.
אחד הדברים שהוא אמר - שעגבניות ממש לא טובות לי, ולעולם לא לאכול יותר....

אם יש משהו שאני לא אוהבת זה הוראות נחרצות כאלו , אל תאכלי יותר אף פעם עגבניות....
או רופא אף אוזן גרון שאמר לאמא שלי שלעולם ( כן, לעולם ) אסור יהיה לי להכניס את הראש למים ( הלו ? נראה לך ??! )
זו אולי אחת הסיבות שאני לא אוהבת שאנשים מחליטים על דעת עצמם להפסיק לאכול משהו ( נניח גלוטן ) כי זה " רע"....

אני מעדיפה את הכל במידה, והכל לפי מה שמתאים, או לא.

מיד אחרי האיבחון של הקוליטיס, הלכתי לדיאטנית בבי"ח תל השומר.
אחרי כמה דקות של שיחה, ששמעה שאני צמחונית, עם צליאק, והתחדשתי עם קוליטיס, אמרה לי, שמן הסתם, היה מתאים במצבי להוריד מוצרי חלב, וחלק מהירקות. אבל מכיוון שברור לה שלא ישאר לי הרבה לאכול, אז פשוט לבדוק בעצמי עד כמה מוצר מסוים עושה לי רע.
כ"כ חכם, כ" כ הגיוני!

אז מוצרי חלב לא עושים לי רע ( מזל )
אין לי בעיה לאכול ירקות, אבל בערב משתדלת לאכול יחסית מעט

את המתכון ( יותר נכון סרטון עם מתכון ) לסלט הזה ראיתי בפייסבוק. (buzzfeed )
מיד רשמתי, כי שילוב של עגבניות ואבוקדו זה שילוב נהדר בעיני.

ואכן, יצא סלט טעים טעים !

הכמויות לא צריכות להיות מאד מדויקות בעיני
כמובן שאפשר עם סוג אחד של עגבניות, אבל נחמד מאד עם כמה


סלט עגבניות ברוטב אבוקדו

שן שום
כמה עלי בזיליקום 
עירית או בצל ירוק קצוץ ( 1-2 כפות )
אבוקדו קטן
שמן זית ( 2-3 כפות )
מיץ לימון ( שפריץ לפי הטעם )
מלח פלפל

עגבניות מכל מיני סוגים

חותכים עגבניות

מרסקים את כל חומרי הרוטב במעבד מזון קטן ( או בלנד מוט )
שופכים על העגבניות








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה